BSOD advapi32.dll bij opstarten??

Status
Niet open voor verdere reacties.

D@nny

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
897
Hoi,

Ik heb hier een pc die bij het opstarten, ,nadat het lopend horizontaal balkje in xp weg flitst ik een BSOD krijg met volgende boodschap:
"STOP C0000221 (onjuiste controlesom kopie) - kopie advapi32.dll is mogelijk beschadigd, de controlesom van de header komt niet overeen met de berekende controlesom"

Bij opstarten op F8 duwen en veilige modus of laatst werkende installatie kiezen helpt blijkbaar niet, kom telkens bij het BSOD uit zonder dat ik iets kan doen.

Heb op internet al wat rond gezocht maar vind niet echt iets van deze fout bij het opstarten, wel dat het iets te maken zou hebben met users...

Ook heb ik eens geprobeerd om via de cd-rom van WinXP te booten maar dan vraagt hij mij bij de herstelfuntie 'plaats de diskette met de naam 'Windows - automatisch systeemherstel' maar ik heb geen diskette (die vind ik wel op internet) maar ook geen diskettestation.

Als ik Windows opnieuw installeer over de bestaande versie is dan al de rest weg (drivers, programma's) of is dit te proberen?

Wie O wie kan mij redden of is een format de enigste uitweg?

Alvast bedankt voor het meedenken.
Groeten,
Danny
 
Laatst bewerkt:
Herstelfunktie

Hoi,

Ik heb het kunnen oplossen dmv te booten van de cd-rom en dan de herstelfuntie te gebruiken.

Groeten,
Danny
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan