hoe ver kabel's VGA + AUDIO utpkabel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb de afbeelding grote aangepast, de lay-out van de pagina was vernaggeld.

Wat je op je tekening laat zien is puur audio neem ik aan. Ik heb hier een kabel onder het laminaat liggen van een meter of 15. Deze gebruikte ik voor de pc naar de reciever. geen probleem. De kabel gebruik ik nu niet meer omdat ik nu coaxiaal(digitaal) de pc met de reciever verbonden heb.(10 meter)

Ik weet niet of het wel goed is het draad te gaan gebruiken hiervoor, die je op de tekening als tussen stuk laat zien.
 
Ik heb de afbeelding grote aangepast, de lay-out van de pagina was vernaggeld.

Wat je op je tekening laat zien is puur audio neem ik aan. Ik heb hier een kabel onder het laminaat liggen van een meter of 15. Deze gebruikte ik voor de pc naar de reciever. geen probleem. De kabel gebruik ik nu niet meer omdat ik nu coaxiaal(digitaal) de pc met de reciever verbonden heb.(10 meter)

Ik weet niet of het wel goed is het draad te gaan gebruiken hiervoor, die je op de tekening als tussen stuk laat zien.

je zou zeggen, het zit aan de zelfde draad vast, het komt o pde zelfde kabel uit. dus zou het moeten werken, of klets in nu uit me nek:p ...
 
Ik weet niet of je signaal storing kan krijgen, met zoveel draden gebundelt. Daarbij is het een ander draad soort, dan de orginele audio kabels. Test het uit zou ik zeggen.:p Ik denk wel dat je verlies krijgt door de verbindingen die je moet maken. Je kan dan beter los draad halen en losse stekkers en deze zelf solderen.
 
Laatst bewerkt:
ja, of compleet op maat.

moet namelijk wel goed klinken,
maar hoe zo verlies. toen in het geluid zacht hat (heen)(uit), hoorde ik geen storing toen ik het geluid aanzette(hard) op de versterker. ook geen zachte zoem :p

en hoe is dit met vga ?
zie tekeing, tekst.
 
Laatst bewerkt:
Op het plaatje te zien wil je er een soort "twisted pairs" data of telefoonkabel tussen zetten?
Dat gaat je een prachtige 50Hz brom opleveren.... je moet echt goed afgeschermd kabel gebruiken en dan nog... heb je kans op een stevige brom vanwege het "ground-loop" effect...
 
Op het plaatje te zien wil je er een soort "twisted pairs" data of telefoonkabel tussen zetten?
Dat gaat je een prachtige 50Hz brom opleveren.... je moet echt goed afgeschermd kabel gebruiken en dan nog... heb je kans op een stevige brom vanwege het "ground-loop" effect...

zoiets dacht ik zelf ook al.
maar het is wel geaard.
zie tekening.
 
Ik geloof dat er wat fout gaat.....
De titel van jouw thread is VGA + Audio kabel.... je hebt het er ook over dat het GELUID goed moet klinken.....
De laatste kabel is een monitorkabel [VGA kabel].... die "vervoert" geen geluid.....
Voor een VGA kabel kun je dat kabel op je eerste foto prima gebruiken.... je moet alleen de "ground" niet allemaal over dezelfde draad leiden maar netjes per stel bij elkaar... dus rood+ground, groen+ ground, blauw + ground en de horizontale en verticale sync [meer heb je niet nodig], een VGA kabel kun je zelfs met gewoon UTP verlengen....
Maar voor GELUID moet je wel goed afgeschermd kabel gebruiken.... anders krijg je de problemen die ik boven beschreef......
 
Ik geloof dat er wat fout gaat.....
De titel van jouw thread is VGA + Audio kabel.... je hebt het er ook over dat het GELUID goed moet klinken.....
De laatste kabel is een monitorkabel [VGA kabel].... die "vervoert" geen geluid.....
Voor een VGA kabel kun je dat kabel op je eerste foto prima gebruiken.... je moet alleen de "ground" niet allemaal over dezelfde draad leiden maar netjes per stel bij elkaar... dus rood+ground, groen+ ground, blauw + ground en de horizontale en verticale sync [meer heb je niet nodig], een VGA kabel kun je zelfs met gewoon UTP verlengen....
Maar voor GELUID moet je wel goed afgeschermd kabel gebruiken.... anders krijg je de problemen die ik boven beschreef......

het gaat over 2 vragen

overaudio en vga resolutie
 
OK....
VGA kabel kun je met UTP kabel [cat5] een heel eind verlengen zonder problemen...
Bij Audio komt het veel kritischer omdat je gemakkelijk een 50Hz brom oppakt....
Ik moest audio 20 meter transporteren, en kreeg het niet bromvrij.... Zowel PC als versterker op dezelfde "groep" aangesloten [zelfde stopcontact], met aardkabels gewerkt, er bleef een "groundloop" bestaan, daarna draadloos met Marmitek [was ook knudde, want zodra iemand de magnetron inschakelde voor een "hapje" leek het alsof ik een brommercross in de kamer had], het bleef KNUDDE.... nu heb ik een Netgear EVA mediacenter... dat werk perfect... zowel audio als video....
 
en zo:

??

??

??

zozc9.png


en dan aan de andere kant van de audio kabel z'n plaatje;

plaatjecv8.png

(met 3). 6x, 1 kabel solderen op tulpkabel. rechtstreeks.


lengte iets van 25 meter, weer nog niet precies de afstand!!!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan