VirtualDub probleem!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anitaatje20

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 aug 2007
Berichten
2
Ik ben bezig ondertiteling onder mijn film te zetten,

Subsync gebruikt, alles loopt goed, heb nu een avi bestand en het .srt bestand.
De volgende stap is Virtual Dub. Dit is wat ik moet doen:


1. Eerst moet je Virtual Dub downloaden, vervolgens download je Subtitler Filter. De Subtitle Filter pak je uit in de plugin map van Virtual Dub. Vervolgens open je AuxSetup.exe (dit bestand zit in de zipfile van Virtual Dub en niet van de filter); vervolgens Virtual Dub starten.
2. Klik op 'Install handler' en klik op 'OK', en daarna op 'Exit'. Start nu VirtualDub op. Ga naar 'File -> Open video file...' en open de film. Ga nu naar 'Video' en kijk of de stip voor 'Full processing mode' staat. Zo niet, klik er dan op. Ga daarna naar 'Video -> Filters -> Add...' en selecteer de 'subtitler' van Avery Lee.


Klinkt vrij simpel, zowel virtualdub als de subtitel filter heb ik gedownload, maar hoe 'pak' je dat bestand uit in de plugin map zoals dat hierboven beschreven staat??? Want er verschijnt nu geen subtitler filter in het programma Virtualdub...

Iemand enig idee???
 
als je kiest voor de subtitlefilter klik op add, dan krijg je alle filters te zien. Kies voor textsub(dan hoef je geen ondertitels te converteren, met deze plugin kan je de srt inlezen) en dan krijg je een apart blokje met opties.
Hiermee kan je bij load de subtitlefile importeren en daarna evt de instellingen van de subs aanpassen zoals de kleur en de grootte enz.

Je hoeft alleen de filters in de map plugin van virtualdub te plaatsen, virtualdub haalt vandaar uit alls z'n plugins.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan