Eén film, 2 avi's op DVD branden met ondertitels

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kenju

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2001
Berichten
796
Ik heb een film, die bestaat uit twee avi's. Ik heb er ook de ondertiteling voor. Wanneer ik ze brand met WinAVI gaat het prima, maar is de ondertiteling zo achterlijk groot.
Vraag: Hoe kan ik die ondertiteling in WinAVI kleiner maken, of wat is een ander progje waarmee ik deze DVD kan samenstellen? ConvertX leek wel een goede optie, maar die maakt er dan twee videobestanden op één DVD van. Ook niet helemaal de bedoeling.
Ik heb de film ook als .MKV bestand. Wanneer ik de ondertitels kan samenvoegen, zou convertx wel een oplossing kunnen zijn. Maar hoe maak ik van twee ondertitel-bestanden, één bestand?
 
Wanneer ik de ondertitels kan samenvoegen, zou convertx wel een oplossing kunnen zijn. Maar hoe maak ik van twee ondertitel-bestanden, één bestand?

Hier staat uitgelegd hoe je ondertitels kunt samenvoegen (als ze tenminste .srt zijn). Net ff gegoogled ;)
 
Bedankt voor jullie antwoorden. Het geval van het samenvoegen van die srt-bestandjes was maar een bijvraag, maar de gegeven uitleggen zijn zeer duidelijk. Echter, zou het minst omslachtige voor mij gewoon een progje zijn die twee video-bestanden gewoon samenvoegt. WinAVI doet dat perfect. Maar die irritant grote ondertiteling...
 
Als je de srt met de film mee wil branden, heb je Vobsub nodig. Dit heb je denk ik wel, maar misschien niet goed ingesteld?

Hier lees je iets over het instellen daarvan, het gaat ook over lettertype+lettergrootte...:rolleyes:

PS: ik moet nu eten, kom straks terug ;)
 
Met convertxtoDVD is het wel mogelijk .
Je kan ze niet samenvoegen maar ze wel achter elkaar laten afspelen.
Als je DVD afspeelt merk je hier dan niks van.
Eerst de twee videobestanden één voor één in de juiste volgorde toevoegen .
Dan de juiste ondertitel bij elk film afzonderlijk toe voegen.

Daarna bij instelling >bewerking > vinken achter elkaar laten afspelen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan