homevideo past niet op schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gillian

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
Berichten
1.213
na heel veel trubbles ben ik dan zo ver mijn eerste homevideo is klaar om te branden.
met Pinnacle 11 alles bewerkt muziekje erbij gezet maar nu.
heb een bestand van 13.7 GB en een film van 34.31 Minuut groot

ik wil er eerst een image van maken zoals aangeraden word maar dan nog te groot voor een dvd.

daarom de vraag is het mogenlijk om de film van Pinnacle of eventueel de gemaakte image op te splitsen in delen zodat ze op dvd passen
en zoja hoe doe ik dat en in welk formaat schrijf ik het weg zodat ik het kan afspelen op mijn home cinema system
 
Kan je hem niet opslaan als DVD formaat binnen Pinnacle? Dit is gewoon ongecomprimeerde video en dat is inderdaad zo groot.
 
Kan je hem niet opslaan als DVD formaat binnen Pinnacle? Dit is gewoon ongecomprimeerde video en dat is inderdaad zo groot.

de enigste optie met opslaan die ik zie in de puldown is
Studio 11 bestanden(*.stx)
 
In mijn programma (Ulead videostudio) staat er een optie "Export" en dan kan je er een DVD van maken. Dit staat niet bij file > save as.
 
In Studio 8 kan je ook gewoon kiezen voor 'maak DVD', daarbij kun je zelf nog eventueel nog wat aan de kwaliteit veranderen maar het kan ook automatisch, het lijkt mij sterk dat die optie niet in versie 11 zit.
 
als ik op het bestand klik en eigenschappen kies staat er als bestandstype Video Fragment (AVI)
kan het zijn dat als ik ga (renderen) dat dan de grote kleiner wordt
 
AVI is de 'ruwe' versie en is groot qua omvang, als je daar een DVD bestand van maakt zal het vele malen kleiner worden.
 
AVI is de 'ruwe' versie en is groot qua omvang, als je daar een DVD bestand van maakt zal het vele malen kleiner worden.


en hoe doe ik dat ??
in Studio heb ik 2 puldowns met bij 1 als keuze
AVI
Divx
Ipod compatible
mpeg-1
mpeg-2
mpeg-4
Real media
sony psp
windows media

puldown 2

DVD compatibble
SVCD compatible
aangepast

dit omdat ik er toch maar mee ben begonnen heb laten renderen als
mpeg-1 maar als ik hem dan wil branden met nero herkent hij dit bestand niet
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt mij, als je de film ook op een stand-alone speler wilt afspelen, je het beste kunt kiezen voor DVD compatible, bij studio 8 kan je bij instellingen ook nog het één en ander aanpassen.

attachment.php
 

Bijlagen

  • studio8.jpg
    studio8.jpg
    79,6 KB · Weergaven: 143
Wat denk je van "DVD compatible"

in in puldown 1 of maakt dat niet uit

in Studio heb ik 2 puldowns met bij 1 als keuze
AVI
Divx
Ipod compatible
mpeg-1
mpeg-2
mpeg-4
Real media
sony psp
windows media

puldown 2

DVD compatibble
SVCD compatible
aangepast
 
Waar zie jij bij pulldown 1 "DVD compatible" staan? Ik zie hem niet.:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan