.vob > dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

sibelius

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2005
Berichten
112
Hallo,

Ik heb een hele lijst .vob bestanden (en ook nog ifo's en bup's) die ik op een dvd wil zetten.
Met Nero 7.
Mijn eerste poging leidde tot afzonderlijke files op de dvd, maar, ik had ondertiteling.
Bij mijn tweede poging om er 1 geheel van te maken verdwenen de ondertitels.
Wat doe ik fout?

Voor de duidelijkheid: ik had in het 1e geval de mogelijkheid in VLC de ondertiteling in te schakelen, in het 2e geval niet dus.
 
Laatst bewerkt:
Ga naar Nero, kies voor Nero Express, kies voor `Video-films, kies voor DVD/Video bestanden.

Plaats daarin in ALLE bestanden uit de map VideoTS van je bronbestand en branden maar!
 
Ha, een duidelijk antwoord!
Toch nog dit: het is materiaal voor 2 dvd's.
Hoe gaat zich dit oplossen?
 
7,5 GB
Het is een film in meerdere delen. En er zijn extra's, zoals interviews.

Moet ik soms de grote bestanden die te veel zijn - van volgend deel van de film - er uithalen, en dan bij de 2e dvd dito?
 
Laatst bewerkt:
Beste oplossing is natuurlijk branden op dual layer DVD, maar dat moet je brandern wel ondersteunen.

Andere mogelijkheid is om de boel eerst te verkleinen met DVD Shrink: http://www.dvdshrink.org/what.html

Je kunt dan de bestanden laden, eventueel overbodige extra's weglaten (b.v. geluidssporen en ondertitels die je niet gebruikt, extra's die je niet nodig vindt etc.)
Daarna comprimeert het programma de overgebleven bestanden zo, dat ze op 1 normale DVD 4.7 passen.
Let wel op dat de kwaliteit niet lager wordt dan 60%, dat geeft het programma zelf aan!
60% of hoger levert uitstekende kwaliteit op.
 
naar mijn mening is 60% toch wat te mager, bij snellere overgangen in de beelddelen gaat het mij toch iets te blokkerig worden.
Liefst hou ik het indien echt niet mogelijk op minimaal 70%
 
Dat kan, het is ook maar net welke eisen je zelf stelt. Ik heb zelfs bij + 60% in mijn ogen geen problemen, maar meer is natuurlijk altijd beter!
 
:eek: Heb met DVD Shrink 2 dvd's gemaakt.
Het enige probleempje is dat het dvd-menu niet werkt.
Ik moet dus met het menu van VLC-player de film selecteren.

Ik heb blijkbaar toch enkele bestanden ten onrechte niet geselecteerd in DVD Shrink?

Ik snap het 'al': als niet alle bestanden van het menu op de dvd staan, werkt het menu natuurlijk niet.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan