internet delen met router via pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

BugMenOT2

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2006
Berichten
296
Hallo,

Ik wil internet delen maar het lukt me niet met men desktop naar men laptop.

beschrijving:

Modem -> router ->

- PC1
- PC2

En nu zou ik van PC2 graag internet delen met men laptop, heb geprobeerd mer cross-kabel maar dit lukt me niet.

Zou iemand me hierbij kunnen helpen ?

groetjes,
Benny
 
Je hebt een router maar wil toch via 1 PC de andere bridgen voor ICS?
 
als je de juiste aansluitvolgorde aanhoudt moeten ze allebei apart op internet kunnen via de router.
dus: modem>router en op de router pc1 en pc2.
Dit is de gemakkelijkste en meest zinvolle weg.

Als je allebei de pc's goed insteld kan je beide elkaar ook nog eens benaderen.
 
Volldig mee eens met jullie beide reacties, maar ik heb geen plaats meer in router en daarmee zou ik het op die weg willen doen.

Maar ik ga dit doen :

Switch kopen

en dan

Modem -> Switch ->

- PC1
- PC2

Kan ik hiermee misschien iets doen (heb nu dan een router op overschot)
Een switch verdeelt toch het internet en als ik mijn PC2 internet kabel die normaal rechtstreeks in mijn pc steekt nu in de router steek en dan via router naar laptop en pc, zou dit lukken. (heb nu nog geen switch, maar volgende maand wel)
 
Een router kun je ook als switch laten werken, indien je er eentje over hebt, die kun je dan of laten bridgen door die zo te configureren of de DHCP server uit zetten, dan werkt hij ook als een gewone switch, uiteraard kun je die ook kopen en er tussen zetten.
 
Maar als je een switch wilt gebruiken dan heb je toch geen router over.
dan wordt de situatie toch

modem - router - switch -pc1 en pc 2
 
ja maar heb geen plaats meer in de router

En hoe zou men netwerkje eruitzien als jij een router & switch zou hebben in mijn situatie ?
 
hoeveel kabels kun je in de router steken.......
vier ??
dan haal je 1 kabel er uit of dat nu poort 1 2 3 of 4 is maakt niet uit.
in die poort stop je1 klein kabeltje en die gaat naar de switch vanuit daar kun je dan minimaal weer vier computers aansluiten.
de kleinste switch is namelijk een vier poort aansluiting.
het wijst zich van zelf en voor een switch hoef je niks te installeren.
het op de juiste plaatst er tussen zetten is het enigste......
 
ja helemaal juist, maar de switch gaat toto 1000giga en router 100giga en we zouden graag 1000 giga krijgen

Weet je misschien hier een oplossing voor

groetjes
 
Modem -> Switch -> computers
Gaat je niet bij alle soorten internetverbindingen werken.
Wat voor modem heb je?
 
Heb je dan in elke computer een 1 gigabit netwerkkaart zitten.
als daar maar 100 bit in zit den heb je aan een gigabit netwerk niks.
dus dan zou je er voor kunnen kiezen om alles naar 1 gigabit te gaan maken.
de netwerkkaarten allemaal vervangen en dan een gigabit switch kopen en daar je router aan koppelen.
Maar ik zou niet zien welk voordeel je hiermee kunt halen.
Of je zou al een 20 Mbit adsl aansluiting moeten hebben........en dan een geschikt modem plus router......maar dat gaat in de papieren lopen.
 
Ja allemaal gigabit

Modem: Arris CM00EA1450

Aankoop switch: d-link 10/100/1000

router : d-link DI-604 10/100
 
Laatst bewerkt:
Ten eerste dacht ik dat je router over had,
(heb nu dan een router op overschot)
.

Zo niet en je wilt alles in 1 gig., wat je overigens nauwelijks merkt, dan die je die router ook te vervangen.( en dan heb je hem wel over :) )
 
Op een Arrismodem zal altijd eerst een router aangesloten dienen te worden als je met meerdere PC's op het internet wil.
Dit omdat de IP-uitgifte bij de kabelinternetmaatschappijen maar naar 1 aangesloten apparaat gaat. Als je meerdere aansluit middels een switch, dan zal je op de ene internet hebben en op de andere niet.
 
router van 1000 kopen en alles is opgelost .
Weten jullie misschien een goede 1000Gb router ?

en het internet van mijn pc delen met een laptop gaat niet alleen bestanden wel ?
 
Laatst bewerkt:
Verdeelt een switch het internet dan niet zoals een router en deelt hij geen ip-adressen uit ?
 
router van 1000 kopen en alles is opgelost .
Weten jullie misschien een goede 1000Gb router ?

en het internet van mijn pc delen met een laptop gaat niet alleen bestanden wel ?

1000Gb is wat overdreven, 1 gig. of 1000mb is dan wel voldoende.
Overigens zijn de meeste gewoon 100mbps, wat ruimschoots voldoende is voor in een thuissituatie, ken alleen het merk SonicWall met 1gig. routers, maar wat schiet je er dan mee op? 20 seconden sneller een bestand overgezet?:confused:

Gebruik die router die je nu hebt en koop er een switch bij, klaar, en nee, een switch is toch geen router? die heet niet voor niets zo, en een switch overigens ook niet.:rolleyes:
 
maar wat is dan het verschil ? wat heeft het nut van die switch dan ? meer pc's aansluite?
 
Hallo,
Ik wil internet delen maar het lukt me niet met men desktop naar men laptop.
beschrijving:
Modem -> router ->
- PC1
- PC2
En nu zou ik van PC2 graag internet delen met men laptop, heb geprobeerd mer cross-kabel maar dit lukt me niet.
Zou iemand me hierbij kunnen helpen ?
groetjes,
Benny

Je begon hiermee, en op de vraag of dat niet met de router kon vertelde je dat er geen vrije poorten meer hebt.

Ook heb je het steeds over 2 PC's, een router heeft er meestal 4, 5 of meer poorten.
Indien die allemaal bezet zijn, zet je een switch op 1 poort zodat je weer 4 of meerdere PC eraan kunt hangen, wat ook eerder was aangegeven.
 
Jij zegt dat je geen ruimte op de router meer hebt.
je wilt er nog een extra pc op aansluiten.
dan heb je een switch nodig
of je steekt in je vaste pc een extra netwerkkaart en gebruik je een crosskabel om het internet te delen.
Moeten wel beide computers aanstaan.
Dat is met een switch niet nodig.
het is maar wat jij wilt.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan