Ondertitels Moviemaker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dingeman

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2000
Berichten
503
Hoi,

Wanneer ik een foto/film wil maken met moviemaker loop ik telkens tegen EEN probleem aan.

Stel, ik heb een foto waarbij ik een stukje ondertitel wil plaatsen. Dit is geen probleem, ik kan het lettertype kiezen, kleur, grootte. Doch de achtergrond van het lettertype is NIET te veranderen.

Ik heb al op de site gekeken naar de demo van Moviemaker en die laten zien dat het WEL kan, doch bij mij is deze optie NIET aanklikbaar.

Herkent dit iemand en/of zijn daar oplossingen voor, de voorbeeldsite laat geen oplossing zien hiervoor.

Ik heb Vista met daarop alles voorgeinstalleerd.

Alvast bedankt:eek:
 
Ik ken de Vista versie niet, maar in de Moviemaker versie van XP is het:
1. Zet het plaatje/clip op de tijdlijn en houd het geselecteerd
2. Geef via Extra -> Titels en verantwoording aan dat je een (onder-)titel wilt toevoegen.
3. Titel op de geselecteerde clip op de tijdlijn toevoegen
4. Tekst invullen, en daarna (in hetzelfde scherm) klikken op lettertype en tekstkleur wijzigen.
5. Daar klikken op het blauwe vierkantje (zie bijlage) om de achtergrondkleur van de tekst aan te passen. Let er ook op dat je de doorzichtigheid op 0% laat staan, anders 'schijnt het plaatje door je ondertitel heen'.

Succes,

Tijs.
 

Bijlagen

  • achtergrond_kleur_tekst_moviemaker.JPG
    achtergrond_kleur_tekst_moviemaker.JPG
    42,7 KB · Weergaven: 96
Titels in movie maker

Geachte,

Bedankt voor je reactie.

Doch hier ligt mijn probleem, het blauwe vierkantje is NIET aanklikbaar bij ondertiteling als tekstvorm. Wel bij andere tekstvormen als exploderen of inzet video e.d maar NIET bij ondertitels.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan