bluetooth headset voor pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dkan

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2000
Berichten
117
Hoi

Ik overweeg om een bluetooth headsetje voor de telefoon te kopen.
Echter ik wil deze ook graag gebruiken voor audio te beluisteren vanaf mijn pc

kan dit uberhaupt? Kan ik dus mijn audio vanaf de pc mbv een bluetooth dongle doorschakelen naar een bleutooth headsetje?

Het betreft het headsetje HBH-DS970 van sony ericsson
Alvast bedankt voor de reactie

Gr Dkan
 
Ik weet niet of dat via Bluetooth gaat maar je wil persé Bluetooth? Anders raad ik je aan USB Headset aan......deze heb ik ook en werkt perfect!
 
Hoi,

Ja, kan ik me voorstellen. Wat is er nu mooier om zo'n ding in je oren door het huis te lopen en je eigen muziek te kunnen beluisteren op die manier .....

Ik heb het - ooit - ook een keer geprobeerd met een dongle en een bluetooth headset voor een mobiel van Logitech.
Nonuxnada dus .... en heb de pijp aan maarten, ofwel de knots in de wilgen (hoe was het ook weer) gehangen.

Wellicht is er 'toegevoegde' software voor ... ben benieuwd of hier een goeie - dus werkende - tip komt
 
Bluetooth audio zou normaal gezien geen probleem mogen zijn. Ik weet dat ik het kan instellen in mijn bluetooth op m'n laptop, heb het alleen zelf nog nooit gedaan.
Of het kan met zo'n headsetje bedoelt voor een gsm weet ike chter niet zeker, maar het lijkt me dat het zou moeten lukken.

Als het idd niet lukt en je wilt gewoon draadloos met je 'audio' kunnen rondlopen raad ik je aan gewoon een draadloze hoofdtelefoonset te kopen, eventueel in compacte vorm, dat werkt vermoedelijk het beste.
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor de reacties. Reden waarvoor ik deze aan mijn pc wil koppelen is dat het me cool lijkt om idd door de kamer rond te lopen met zo'n bluetooth hed setje.
Daarnaast vind ik de kosten net iets te duur om hem alleen maar voor de telefoon te gebruiken.

De mogelijkheden als hij het ook op de pc doet lijkt me super

Skype/ voipbuster.
Windows Media player.
Perfect geluid bij het bekijken van films
ect ect

Als bovenstaande allemaal kan vind ik het geld voor zo'n headsetje dubbel en dwars waard.
 
Ja dat is mogelijk maar dan moet je wel een andere bluetooth stack gaan gebruiken (lees bluetooth drivers) dan degene die in windows zitten. Daatin zit namelijk de headset/audio omgeving niet. dus zul je de widcomm/toshiba stack moeten gebruiken. is opzich niet zo'n probleem aangezien de juiste stack altijd wel op cd erbij zit .
Zelf heb ik hem ook voor bijvoorbeeld C&C generals icm teamspeak. is erg makkelijk als je hoort dat je aangevallen word als je net even snel een biertje aan het pakken bent :) en je kunt onderandere ook meteen praten met je tegenstanders.

zelf heb ik een mono (1 oor) headsetje waardoor het minder geschikt is voor stereo/3d achtig geluid zoals film en first person shooters. maar voor telefonie en dergelijke erg handig.
Let wel dat het niet echt heel stabiel is (bij mij maar dat kan aan mij liggen :))
 
Laatst bewerkt:
Ja dat is mogelijk maar dan moet je wel een andere bluetooth stack gaan gebruiken (lees bluetooth drivers) dan degene die in windows zitten. Daatin zit namelijk de headset/audio omgeving niet. dus zul je de widcomm/toshiba stack moeten gebruiken. is opzich niet zo'n probleem aangezien de juiste stack altijd wel op cd erbij zit .
Zelf heb ik hem ook voor bijvoorbeeld C&C generals icm teamspeak. is erg makkelijk als je hoort dat je aangevallen word als je net even snel een biertje aan het pakken bent :) en je kunt onderandere ook meteen praten met je tegenstanders.

zelf heb ik een mono (1 oor) headsetje waardoor het minder geschikt is voor stereo/3d achtig geluid zoals film en first person shooters. maar voor telefonie en dergelijke erg handig.
Let wel dat het niet echt heel stabiel is (bij mij maar dat kan aan mij liggen :))



Cool: Wellicht een domme vraag, maar hoe selecteer ik een ander stack binnen windows xp?
 
Cool: Wellicht een domme vraag, maar hoe selecteer ik een ander stack binnen windows xp?

Gewoon de drivers van de fabrikant van je bluetooth-apparaat installeren. Ik heb zo'n klein bluetoothstickje van trust en audioondersteuning is hier geen enkel probleem.
 
Gewoon de drivers van de fabrikant van je bluetooth-apparaat installeren. Ik heb zo'n klein bluetoothstickje van trust en audioondersteuning is hier geen enkel probleem.

Klopt alleen de Microsoft Stack heeft die niet ingebouwd.....
 
Oke bedankt allemaal. Zoals ik dus begrijp zou dit geen enkel probleem moeten zijn
Ik denk dat ik hem dan toch maar koop
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan