Geen internet/netwerk na installatie XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheScorpion

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2007
Berichten
7
Hallo,

ik heb geen netwerk/internet meer op de computer na een schone installatie van windows XP op een HP Pavilion computer. Voorheen stond er xp media center edition op, zijn toen overgestapt naar vista en nu willen we weer terug naar xp. Opmerkelijk is dat bij de installatie niet gecontroleerd wordt op internet verbinding. Zal vast wel liggen aan de netwerkkaart. PC open gemaakt, maar het blijkt dat er 1 grote NVIDIA kaart in zit (het moederbord). Daaraan zit een klein kastje vast met ethernet uitgang. Windows XP ziet de kaart waarschijnlijk nog niet bij de intallatie. Hoe kom ik erachter welke kaart het precies is en welke software ik moet downloaden?

Alvast bedankt!
 
Hoi,

Even everest home installeren, je krijgt dan een overzicht van de hardware, inclusief een link naar de fabrikant, waar je de drivers kan downloaden:

http://www.majorgeeks.com/download4181.html

Omdat het een HP is, kan je w.s. ook naar de site van HP waar je het modelnummer ingeeft en alle drivers en software mogelijk kan downloaden.
Uiteraard moet je dit dus op een andere pc doen ...... !!!!

Mogelijk heb je ook de originele driver-, recovery- of install-cd nog van de pc. Daar staan de benodigde drivers op.
Desondanks adviseer ik om altijd te controleren of er geen nieuwere drivers en andere software beschikbaar is (en dat is in jou geval zéker zo).
 
Laatst bewerkt:
Heb everest home geinstalleerd, wordt daar niet echt wijzer van. Bij het netwerk zie ik een 1394 NET adapter staan, maar die heb ik geloof ik niet nodig voor het internet. Daarna staan een aantal vermeldingen van WAN miniports. Heb ik die nodig om verbinding te maken met internet/netwerk?

Onder network connections staat ook enkel de 1394 NET adapter weergegeven en verder niets. En ik heb trouwens geen originele cd met drivers bij de pc gekregen...
 
geef even juiste naam en typenummer van de HP, dus b.v. Pavillion .....
 
Nog even ter informatie, had nog even gekeken bij everest home en daar stond onder apparaten>pci apparaten: nVIDIA MCP51 LAN Controller. Bij netwerk staan alleen de kopjes windows netwerk en PCI/PNP netwerk en onder beide kopjes staat verder niets.
 
Dat had ik al gedaan (zie eerdere post). Ik ga nu ff via een omweg ff wat proberen: ff vista installeren en dan bij netwerkinstellingen kijken. Als ik niks vind dan laat ik anders vista er wel op staan. De reden dat ik xp er weer op wilde was voor een paar programma's die niet meer draaien met vista..
 
Oh nee wacht sorry, had eerst een andere post gemaakt maar heb die toch weer veranderd.
 
Goed nieuws! Heb het probleem zelf weten op te lossen en wel als volgt.
Had windows vista er dus opgezet, kwam er toen achter dat ik een NVIDIA nForce Networking Controller heb. Eveneens kwam ik erachter dat ik een nForce 430/410 moederbord heb en heb daarvoor de driver gedownload en geinstalleerd. In dat pakket zat dus ook die driver voor de netwerk adapter. Dus zodoende heb ik weer een LAN verbinding en ook internet verbinding. Ben er wel achter gekomen met een omweg maar het helpt! Bedankt iedereen voor de hulp verder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan