meer dan 700MB op CD branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

backlee

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2005
Berichten
60
Ik heb een ISO-file van een spel van 719MB. Bij een gewone CD zegt Alcohol120 dat het medium niet genoeg schijfruimte bevat. Dus maar enkele 800MB schijfjes aangeschaft. Daar geeft Alcohol120 na 'apparaat initialiseren' wederom dezelfde melding. Ik neem aan dat Alcohol alleen het verschil kent tussen een CD en DVD en niet kijkt naar de grootte van de CD. Hoe moet ik Alcohol instellen om die 719MB wel gewoon op een CD van 800MB te branden? SVP geen advies om het met Daemon Tools of Alcohol te mounten, want het spel moet op een andere pc geïnstalleerd worden (waarop geen alcohol is geïnstalleerd). Dank voor de hulp.:confused:
 
Kijk eens bij je instelllingen naar de optie voor overburning.
Meestal is er nog ongeveer 25mb overburning mogelijk.

Ik gebruik meestal nero om iso te branden met de optie overburnen en gaat nagenoeg altijd goed.
 
Raar maar waar, maar pak de iso file uit met Winrar en brand dan de losse bestanden. Grote kans dat het dan wel past, heb ik al heel erg vaak gehad!
 
Dat is inderdaad raar want als je grote bestanden inpakt word het toch juist een paar mb's kleiner?
 
Dat zou zo zijn als er een compressie algoritme gebruikt word om een iso te maken.
maar dat is niet het geval dus daarom is een iso niet kleiner dan het formaat van de bestanden die er in staan.

Het fijne weet ik er ook niet van maar de winst die word behaald bij het uitpakken zou kunnen liggen aan de kopieerbeveiliging die je om zeep helpt dan
 
Lukt niet.

Ik start Nero (7) express en kies voor CD - backup - image branden naar schijf - kies dan voor Image, Project, kopie en kies voor schijfkopie of opgeslagen project. Vervolgens zoek ik naar de ISO-file en klik op openen. Wanner ik dan op branden kil, krijg ik dezelfde foutmelding als in Alcohol, waarna de lade opent en een foutmelding komt...
Via Nero Burning Rom (dus niet express) gekozen voor bestand - nieuw - CD geselecteerd en Cd-rom (ISO) en kies bij bestand - opties - expertfuncties Inschakelen Disc at once CD Overburn en kies voor Absolute maximale overburning 84:00:00. Bij het branden komt de foutmelding dat de compilatie meer data bevat dan het medium toelaat. Bij het op OK klikken en overburn in te schakelen brandt Nero wel, maar houdt het op 90%voor gezien..
Ook met winrar uitpakken gaat niet. Er worden slechts enkele word-achtige bestanden uitgepakt van nog geen 1 MB in totaal. Hartelijk bedankt voor jullie hulp. Ik ga wel op de andere PC daemon Tools installeren en haal het via onze werkgroep naar de andere pc. Beschouw dit topic maar als afgesloten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan