cd -r / cd -rw

Status
Niet open voor verdere reacties.

haagen47

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2005
Berichten
131
waarom is een cd -rw niet op alle toestellen af te spelen en wat kun je daaraan doen?en opnemen op een cd -rw moet in 1 keer dus niet vandaag een nummer en morgen de rest erachteraan dan neemt hij er gewoon overheen op en ben je het eerste opgenomen nummer kwijt.Is de techniek nog niet zover soms.:eek:
 
Met programma's als bijvoorbeeld InCD en DirectCD kun je [alleen]RW schijven als een soort floppy of harddisk gebruiken... dus dan kun je dingen toevoegen en/of verwijderen...
 
Laatst bewerkt:
@ErpCity,

Het is toch ook zo als je data brand en je sluit de CD niet af dat je gewoon bij kan branden?
In Nero heet dat multisessie....
Dan ben je niet afhankelijk van InCD of DirectCd!

Groeten,
Raymond
 
Het verschil met Incd is dat je met multisessie geen bestand kunt wissen, multisessie maakt eigenlijk een nieuwe partitie aan op de schijf [met nieuwe lead-in en -out], dus een soort tweede cd op dezelfde cd... [net zoals meerdere partities op één harde schijf]. InCD geeft dezelfde mogelijkheden als een floppy... stukje wissen, stukje erbij... [nieuwste versie werkt trouwens ook met gewone schijven, alleen is de boel dan op enig moment "vol"]
 
Even proberen van de week,ik dacht namelijk van wel maar je zal wel gelijk hebben ;)
 
Even voor de duidelijkheid... met bestand wissen bedoel ik: je hebt er in de eerste sessie drie mp3 files op gezet en daar wil je er 1 van wissen.... je kunt wel de hele eerste sessie wissen...
 
Ja, okay dat bedoelde ik ook.
Zijn we daar ook weer uit.Nou maar hopen dat TS daar ook wat aan heeft.:thumb:
 
Multisessie

In Nero heet dit multi sessie daarbij laad je de al gebrande cd in je reader
en vervolgens kun je gewoon verder gaan waar je gebleven was let wel bij data branden
zet nero hem standaard in multisessie met bv mp3 branden moet je hem daar handmatig op zetten.

Wat betreft het afspelen mijn ervaring is dat alleen toestellen na ong 2004 een rw cd of dvd
kunnen afspelen heeft geloof ik met de leesrichting te maken:confused:

groet stickymaster
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan