Help ik moet een vector maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

abdel21

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2007
Berichten
32
hallo
Ik wil een logo maken die op een shirt gedrukt moet worden. Nu vraagt de drukker of ik de logo in vector-formaat. Dit omdat een vector zijn kwaliteit niet verliest bij het vergroten. En je dit makkelijker op donkere ondergronden kan laten zetten. Ik heb de programma's coreldraw x3 en adobe illustrator cs2. Wie kan me uitleggen hoe ik dit kan doen. Of wie heeft er links van nuttige sites hoe ik dat stapsgewijs kan uitvoeren. :(



ps dit heeft wel een beetje haast

Alvast bedankt,
 
heb je al een logo gemaakt die je wilt omzetten, of ga je hem nog ontwerpen?
 
Illustrator

Dag mensen , ik kom er helaas niet uit.
Ik gebruik illustrator cs , ik wil een logo of jpg van internet downloaden en in illustrator gebruiken , maar het probleem! ik wil de achtergrond van het betrefende plaatje weghalen.
Maar hoe kan ik dit doen in illustrator c2 ?

dank je wel
 
hangt een beetje van de afbeelding af... misschien is het handig om eerst in een programma als Photoshop de achtergrond weg te halen en de de rest in Illustrator actief over te trekken?

abdel21=robertooo? Of niet?
 
illustrator

Nee ik ben robert , bedankt voor je hulp , maar live trace zit zeker ook niet op c2 illustrator ?
Heb hier wel een versie illustrator c2 en code , maar ik weet niet hoe ik hem moet activeren ???? heb hem gedwonload en de code is goed alleen moet die als alles erop staat geactiveerd worden. ?????
Vandaar dat ik maar met illustrator c2 aan de gang ben gegaan maar ik krijg het niet gemaakt om de achtergrond van een gedwonloade logo te verwijden ....
Wil het graag in illustrator doen , dat is het logo programma.

hoot je graag groetjes
 
versie

Sorry heb hier wel een versie van cs2 , maar hoe werkt die ***** activatie ?
Word er erg iek van ha :evil:
 
post anders die afbeelding even, dan kan ik zien waar je het over hebt...
als ik het geod begrijp heb je dus wel een werkende Illustrator CS2? Of juist niet omdat die activatie niet werkt (ik weet overigens niet hoe dat werkt)?
 
Hallo

Dit logo , het gaat mij even om een simpel voorbeeld.
Ik werk nu even met Illustrator cs , nu wil ik de achtergrond verwijderen.
En met vector ook het gele selecteren en verwijderen.
Het gaat er mij om hoe dit moet ongeveer beste /
Maar zou jij in wat stappen willen beschrijven hoe ik dit het makelijkst kan doen in cs.
Bedankt voor de hulp waardeer ik zeer.
 

Bijlagen

  • super.jpg
    super.jpg
    29,2 KB · Weergaven: 121
Ik ben bang dat dat met CS niet gaat, daar heb je nog geen optie voor actief overtrekken.. Dan zou je handmatig de zwarte lijnen moeten overtrekken, maar das monnikenwerk.
Ik heb het klusje voor je geklaard, geef me je email dan stuur ik het illustratordocuutje naar je op.
 
hallo
Ik wil een logo maken die op een shirt gedrukt moet worden. Nu vraagt de drukker of ik de logo in vector-formaat. Dit omdat een vector zijn kwaliteit niet verliest bij het vergroten. En je dit makkelijker op donkere ondergronden kan laten zetten. Ik heb de programma's coreldraw x3 en adobe illustrator cs2. Wie kan me uitleggen hoe ik dit kan doen. Of wie heeft er links van nuttige sites hoe ik dat stapsgewijs kan uitvoeren. :(



ps dit heeft wel een beetje haast

Alvast bedankt,


Kan iemand me aub uitleggen hoe ik dit het beste kan doen van een bestaande plaatje die ik zelf heb gemaakt. ik heb de programma's coreldraw x3 en ai cs3. En wie kan me psies uitleggen wat vector precies is. mvg

abdel
 
een afbeelding met vectoren maakt geen gebruik van pixels, zoals dat met foto's e.d. wel is. Vectoren zijn een soort grafische weergaven van formules die je oneindig kunt vergroten zonder kwaliteitsverlies (wat met pixels niet kan).

Het hangt af van welke afbeelding je wilt omzetten of dat een beetje mooi wordt. Als het een foto is of een andere afeelding met veel verschillende details, dan is dat moeilijker.

Als het een eenvoudige afbeelding is, dan kun je in Illustrator via het menu bewerken>actief overtrekken (maken en uitbreiden of alleen uitbreiden nadat je hebt overgetrokken) overtrekken. Dan is het een vectorafbeelding geworden.

Post m anders even....
 
Kan iemand me aub uitleggen hoe ik dit het beste kan doen van een bestaande plaatje die ik zelf heb gemaakt. ik heb de programma's coreldraw x3 en ai cs3. En wie kan me psies uitleggen wat vector precies is. mvg

abdel

Hier is de logo de drukker vroeg ecpliciet voor drie kleuren. Stel dat je er een vector van kan maken wat helemaal top zou zijn. kan je me dan stapsgewijs uit kunnen leggen hoe je dat hebt gedaan.

ps dit zijn de eisen die de shop aan de vector ontwerp stelt

Vectorontwerpen kunnen met de programma's Macromedia Freehand, Corel Draw, Adobe Illustrator of het gratis 'The Gimp' worden gemaakt. De ontwerpen mogen uit maximaal drie kleuren bestaan en geen kleurverloop hebben.

Op de volgende dingen moet je goed letten:

Alle paden in het ontwerp moeten omtreklijnen zijn
Zet alle lijnen en vormen van je ontwerp (ook letters dus) om in gevulde vormen die alleen omsloten zijn door precies 1 omtreklijn. Deze omtreklijn moet een vectorpad zijn. Dit kun je b.v. met Illustrator doen door het desbetreffende deel van je ontwerp te selecteren en dan op “omtreklijn maken” te klikken. Zorg ervoor dat het ontwerp geen kruisende vectorpaden bevat.

Het is vaak problematisch om van pixelontwerpen vectorontwerpen te maken. Probeer bij het omzetten alle vormen zo simpel mogelijk te houden, en maximaal 3 kleuren te gebruiken. Controleren of de vormen niet te klein zijn.
Na het omzetten in omtreklijnen moet je elk element in je ontwerp op de minimum omvang van 1,5 mm controleren. Het handigste gaat dat als je een kleine cirkel met een diameter van 1,5 mm tekent en die over de kleinste vormen van het ontwerp legt. Als alle vormen groter zijn dan de 1.5 mm cirkel kun je het ontwerp gebruiken als plotprint. Ontwerpen als .eps exporteren
Voordat je je ontwerp kunt uploaden moet je het als .eps-formaat exporteren. In Corel Draw gaat dit met “bestand” >> “Exporteren” >> “.eps”. Een veelgemaakte fout is het simpelweg opslaan van pixelbestanden als .EPS. Dit is echter niet voldoende, iedere vorm moet met een omtreklijn(vector) zijn gedefinieerd
mvg

abdel
 

Bijlagen

  • amazigh 3d.jpg
    amazigh 3d.jpg
    80,9 KB · Weergaven: 110
Laatst bewerkt:
Ik heb de afbeelding met photoshop veranderd in een zwartwitafbeelding. Open deze in illustrator.

selecteer het object met het selectiegereedschap.
Ga als volgt te werk:

Object>actief overtrekken>overtrekopties. Kies voorinstelling "zwart wit logo" en vink Vullingen uit en vink Streken aan. Vink voorvertoning aan en speel met de streekdikte en -lengte, nauwkeurigheid van pad, minimaal gebied en hoekgraad om te kijken wat je het meest bevalt. Klik op Overtrekken.
Ga dan naar object>uitbreiden en klik op OK. Nu is je afbeelding een vectorafbeelding.

Je kunt met de gereedschappen ankerpunten verwijderen, vloeiend maken etc. Kijk uit met verwijderen dat je de witte vlakken niet open maakt, dan kun je ze niet meer inkleuren. Misschien is het handig als je dat eerst doet: Als je de originele afbeelding ook opent, dan kun je met je pipet de kleuren gebruiken en de nieuwe vullen met dezelfde kleuren (met het emmertje voor actieve verf in je gereedschap). Als tijdens het bewerken van de afbeelding de kleur ineens verdwijnt, dan weet je dat je het anders moet doen.

Via venster>streek kun je de dikte van je lijn instellen.

Hiermee moet je een eind kunnen komen...:thumb:
 

Bijlagen

  • amazigh%203d.jpg
    amazigh%203d.jpg
    77,8 KB · Weergaven: 137
Ik heb de afbeelding met photoshop veranderd in een zwartwitafbeelding. Open deze in illustrator.

selecteer het object met het selectiegereedschap.
Ga als volgt te werk:

Object>actief overtrekken>overtrekopties. Kies voorinstelling "zwart wit logo" en vink Vullingen uit en vink Streken aan. Vink voorvertoning aan en speel met de streekdikte en -lengte, nauwkeurigheid van pad, minimaal gebied en hoekgraad om te kijken wat je het meest bevalt. Klik op Overtrekken.
Ga dan naar object>uitbreiden en klik op OK. Nu is je afbeelding een vectorafbeelding.

Je kunt met de gereedschappen ankerpunten verwijderen, vloeiend maken etc. Kijk uit met verwijderen dat je de witte vlakken niet open maakt, dan kun je ze niet meer inkleuren. Misschien is het handig als je dat eerst doet: Als je de originele afbeelding ook opent, dan kun je met je pipet de kleuren gebruiken en de nieuwe vullen met dezelfde kleuren (met het emmertje voor actieve verf in je gereedschap). Als tijdens het bewerken van de afbeelding de kleur ineens verdwijnt, dan weet je dat je het anders moet doen.

Via venster>streek kun je de dikte van je lijn instellen.

Hiermee moet je een eind kunnen komen...:thumb:

heel erg bedankt je bent een topper ik ga het snel uitproberen en ik laat het je weten hoe het me is afgegaan mvg
 
Ik heb de afbeelding met photoshop veranderd in een zwartwitafbeelding. Open deze in illustrator.

selecteer het object met het selectiegereedschap.
Ga als volgt te werk:

Object>actief overtrekken>overtrekopties. Kies voorinstelling "zwart wit logo" en vink Vullingen uit en vink Streken aan. Vink voorvertoning aan en speel met de streekdikte en -lengte, nauwkeurigheid van pad, minimaal gebied en hoekgraad om te kijken wat je het meest bevalt. Klik op Overtrekken.
Ga dan naar object>uitbreiden en klik op OK. Nu is je afbeelding een vectorafbeelding.

Je kunt met de gereedschappen ankerpunten verwijderen, vloeiend maken etc. Kijk uit met verwijderen dat je de witte vlakken niet open maakt, dan kun je ze niet meer inkleuren. Misschien is het handig als je dat eerst doet: Als je de originele afbeelding ook opent, dan kun je met je pipet de kleuren gebruiken en de nieuwe vullen met dezelfde kleuren (met het emmertje voor actieve verf in je gereedschap). Als tijdens het bewerken van de afbeelding de kleur ineens verdwijnt, dan weet je dat je het anders moet doen.

Via venster>streek kun je de dikte van je lijn instellen.

Hiermee moet je een eind kunnen komen...:thumb:


hey ik heb je voorbeeld gezien bij de 3d logo worden de tekens bovenaan bij mij wel 3d maar de grootste logo eronder die blijft plat wat kan ik daar mee doen??? Dus met andere woorde hij heeft bij jouw alle lijnen gepakt.
 
Als je alles wilt selecteren, moet je met die zwarte pijl alles selecteren (kader eromheen slepen of shift indrukken en alles aanklikken). Dan kun je de betreffende bewerking doen op alles wat geselecteerd is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan