Probleem afspelen MPEG via videokastje

Status
Niet open voor verdere reacties.

djraw

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 aug 2007
Berichten
2
Ik heb een probleem met 2 filmpjes.

1e film
Een bestand wat .VOB is wil ik afspelen via een afspeelkastje op een tv: ProDVX F100. Ik moest hem daarvoor converteren naar MPEG(-2). Ik gebruik daarvoor TMPGEnc MPEG Editor 2.0. Dus mijn filmpje is nu .mpg, maar het geluid is nog AC-3. Op het kastje zitten verschillende audio kanalen en de 2 filmpjes moeten op hetzelfde audio kanaal komen, dus ze horen hetzelfde soort geluid te hebben.
Dus ik wil het geluid converteren van AC-3 naar mpeg. Dat doe ik met EZ Video Converter. Al weet ik niet precies wat ik allemaal moet invullen, komen ze wel allemaal op dezelfde audio soort uit: MPEG-1.
Op de computer speel ik dit bestand zonder moeilijkheden af (met en zonder kastje ertussen), maar op een TFT scherm of TV hapert het geluid opeens. Wat kan ik hieraan doen? Waar ligt het aan?

2e film
Dit filmpje is van origine een .WMV bestand. Ik converteer hem met TMPGEnc MPEG Editor 2.0 en dan ook met EZ Video Converter naar zelfde audio soort. Op de computer werkt het perfect, maar op TV krijgt het een ander beeld.
Een strook van de rechterkant is afgesneden en aan de linkerkant is er een strook met strepen etc er doorheen. Hoe komt dit en hoe kan ik dit veranderen?
 
probleem 2 alleen nog

probleem 1 heb ik toevallig kunnen oplossen. als iemand een oplossing heeft voor mijn 2e filmpje, hoor ik het graag!!!

thnx
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan