cd-audio naar MP3-audio

Status
Niet open voor verdere reacties.

duin1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
1.695
Ik heb enkele cd's gebrand met cd-audinummers.Deze kan ik afspelen op mijn audiospeler EN computer.OP de computer zijn de bestanden ogeveer 45 bytes klein.Naam cd-audionummer.
Nu wil ik deze kopieren naar een memorycard voor in de auto.
Maar dan moet het bestand MP3 audio zijn.(denk ik) van bijv.4 mb groot.

Hoe moet ik dat doen? K:(an dat?
 
worden grote wave bestanden.

het lijkt me een prima oplossing. Als ik ze dan van dit programma kopieer naar het bestand mymusic dan blijken het allemaal grote wave bestasnden te zijn.

Dan loopt mijn computer helaas snel vol.
Wat doe ik verkeerd?:)
 
Blijf nieuwsgierig wat voor bestanden het zijn van 45Byte en of dat inderdaad zo is.
Wat is de extensie?
 
cda

EDIT:

Stop voor de grap eens een originele audio-cd in je PC, open deze en kijk welke bestands-grootte wordt aangegeven
 
Laatst bewerkt:
misschien gelukt?

Ik heb mu een instelling verandert in MP3.

Nu kan ik ze in mijn eigen map zetten. Ze zijn nu ongeveer 1mb groot extentie MP3 audiobestand(MP3) staat bij eigenschappen.

Heb ik dit nu goed gedaan? Ik heb ook aangevinkt M3U lijst maken. Waar kan ik die nu terugvinden?
Ik moet namelijk deze lijst opslaan als m3u bestand.Voor mijn navigatiesysteem.

Ben helaas een leek in dit alles.Wat is rippen en waar kan ik dit vinden in het programma?


Het is in ieder geval een mooi en handig programma,je moet er even mee oefenen.:thumb:
 
domme vraag?

Of stel ik hier wat te domme vragen?:confused:
 
Geen zin om het zelf uit te leggen dus even voor je opgezocht.
Weet je gelijk weer een aardige site voor bij je favorieten!:D



Rippen
Kopiëren van een medium (dvd, audio-cd) naar de harde schijf, waarbij compressie of het weglaten van bepaalde onderdelen wordt toegepast. Het uiteindelijke formaat is dan een stuk kleiner dan het oorspronkelijke. Voorbeelden zijn: een dvd rippen naar een DIVX- of SVCD-film of een audio-cd rippen naar MP3-bestanden.


Bron: www.computerwoorden.nl
 
Ik heb ook aangevinkt M3U lijst maken. Waar kan ik die nu terugvinden?

Ik heb mu een instelling verandert in MP3.

Nu kan ik ze in mijn eigen map zetten. Ze zijn nu ongeveer 1mb groot extentie MP3 audiobestand(MP3) staat bij eigenschappen.

Heb ik dit nu goed gedaan? Ik heb ook aangevinkt M3U lijst maken. Waar kan ik die nu terugvinden?
Ik moet namelijk deze lijst opslaan als m3u bestand.Voor mijn navigatiesysteem.

Ben helaas een leek in dit alles.Wat is rippen en waar kan ik dit vinden in het programma?


Het is in ieder geval een mooi en handig programma,je moet er even mee oefenen.:thumb:

Ik heb ook aangevinkt M3U lijst maken. Waar kan ik die nu terugvinden?
Ik moet namelijk deze lijst opslaan als m3u bestand.Voor mijn navigatiesysteem.

:)
 
Als het goed is in de nieuw gemaakte map met bestanden
 
prima oplossing,bedankt!

prima oplossing!! Erg bedankt!!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan