capture

Status
Niet open voor verdere reacties.

hansrijk

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2004
Berichten
107
Met een webcam verbinding kan ik kijken naar mijn kleinzoon in het ziekenhuis. Hoe kan ik deze beelden vastleggen op mijn PC?
 
Een aantal webcams heeft een aparte knop op de webcam zelf zitten, waarmee je screenshots kunt maken. Ook bied de meegeleverde software vaak deze functionaliteit.

Anders zou je kunnen proberen om via de PrintScreen knop een afdruk te maken; na deze handeling staat het hele(!) scherm in het clipboard, waarna je in een willekeurig tekenprogramma (bijv. het met Windows meegeleverde MS Paint) het plaatje kan bijknippen.

Let op: video's kun je vaak niet via de PrintScreen knop vastleggen, dus de erboven genoemde manier is veel beter! :confused:

Succes!
 
Een aantal webcams heeft een aparte knop op de webcam zelf zitten, waarmee je screenshots kunt maken. Ook bied de meegeleverde software vaak deze functionaliteit.

Anders zou je kunnen proberen om via de PrintScreen knop een afdruk te maken; na deze handeling staat het hele(!) scherm in het clipboard, waarna je in een willekeurig tekenprogramma (bijv. het met Windows meegeleverde MS Paint) het plaatje kan bijknippen.

Let op: video's kun je vaak niet via de PrintScreen knop vastleggen, dus de erboven genoemde manier is veel beter! :confused:

Succes!

Dank voor je reactie Eelco maar dit is toch niet de oplossing die ik zoek. Het webcam beeld benader ik voia een site van het ziekenhuis. Kan zelf dus niets instellen. Wil gewoon de beelden welke ik zie vastleggen. Gberobeerd met Bulent's screen recorder maar op een of andere manier lukt dit niet.
Weet/ken jij nog ander mogelijkheden?
Groet
Hans
 
Beste Hans,
Het hangt er een beetje vanaf hoe de video wordt doorgegeven. Zijn het losse plaatjes (bv elke paar seconden) of is het echt vloeiend beeld? En welke technologie wordt gebruikt?

Wat jij misschien nodig hebt is een programma om streaming video van het internet (bv. webcam) op te slaan. Dit kan bijvoorbeeld met net transport (www.xi-soft.com). Het hangt er wel vanaf op wat voor manier het beeld wordt overgedragen. Je kan proberen met de rechtermuisknop op het beeld te klikken en dan te klikken op Eigenschappen of Properties. Als dit werkt dan vindt je onderaan een URL (link), die je dan kan invullen in Net Transport. Deze URL begint meestal met mms: , rtsp: of http: .

Maar het kan ook zijn dat het via Java of Flash werkt, of met losse plaatjes, en dan wordt het moeilijker het direct op te slaan. Wat je dan inderdaad kan gebruiken is een screen capture programma. Waarom werkte het niet, werd het gewoon zwart? Als het zwart werd, kun je proberen "overlay" uit te schakelen via het keuzemenu dat je krijgt door met de rechtermuisknop op het beeld te klikken.

Het is nu misschien een beetje veel moeilijke informatie, ik zou duidelijker kunnen zijn als je me de pagina kunt geven van de betreffende webcam(als dat mogelijk is).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan