MP3 naar midi

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maritmanelleke

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2002
Berichten
32
Hoi hoi,

Bestaat er ook een gratis programma om mp3 om te zetten naar midi? Ik heb het maar voor 1 nummer nodig en wil dus niet veel geld betalen voor zoiets. Ben al erg druk via google aan het zoeken geweest, maar alles wat ik vind aan gratis is dan maar voor 10 of 15 seconden midi.

Ik hoop dat iemand wat weet.

Marit ;)
 
heb je toevallig alleen gezocht naar een converter of ook naar de midifile zelf.

welke titel heeft dat nummer, misschien heb ik die nog wel ergens in mijn collectie.
 
Oke

Hoi hoi,

Het eerste antwoord heeft geholpen. Als reactie op de andere:
natuurlijk heb ik eerst gezocht, ook op de midifile, maar die kon ik niet vinden. Het nummer is al je haren zijn geteld van Elly & Rikkert. Niet dat een midi uitvoering hiervan nou zo goed is, is het wijsheid om de midi dan weer terug naar mp3 te zetten, of is dan de kwaliteit helemaal weg? Het is eigenlijk zo, dat ik een soort van karaoke uitvoering van het lied wil.

En op het zoeken bij helpmij, dat leverde mij niets op, de thread waar je me naar verwees was voor midi naar mp3 ;)

Bedankt en ik zoek nog wel naar meer mogelijkheden.

Marit. :thumb:
 
Mijn fout, scheef gekeken.

MP3 naar MIDI is een heeeeeel ander koekje. Ik weet nog goed dat Elisa en ik ons voor en achter de schermen hebben rotgezocht naar een gratis MP3 to MIDI converter.

Onze historie vind je in dit topic.

Je zult merken dat de kwaliteit sowieso slecht zal zijn, en de waaier aan programma's heel erg betalend.
 
bedankt

geeft niet, valt ook niet mee, als ik jullie berichten zo lees......
nou ja, was ook maar een ideetje van me, we zingen wel mee met de tekst van Elly en Rikkert ;)

In ieder geval bedankt.

Marit.
 
Waarvoor wou je het gebruiken? Het klinkt alsof je een karaoke-versie wilde maken van het liedje, klopt dat?
 
Ja dat klopt wel aardig, dat was in eerste instantie mijn bedoeling. En als je zoekt op zoiets, kom je al snel uit op midi file, maar misschien is er een andere oplossing? Lol, nou staat dit als opgelost, maar we gaan vrolijk verder, omdat het eigenlijk niet echt opgelost is ;)

Marit.

Joh, er gaat een wereld voor me open, en dat alleen door een goed woord te zoeken voor wat ik wil! Wow, wat een mogelijkheid met Winamp dus, te gek. Nou, nu is mijn vraag echt opgelost, tenminste, het programma wordt gedownload op dit moment. Ik hoop dus dat het werkt.

Nogmaals bedankt voor alles en groet van Marit.
 
Laatst bewerkt:
Karaokeversies zijn eigenlijk ook niet zo makkelijk om te maken. Het resultaat is vaak verre van bevredigend. Wel kun je er van op aan dat de stem zich in het midden bevindt van het nummer. Vervolgens kun je door splitsen en omdraaien en knippen en plakken wel tot iets komen.

Meer info:
http://audacity.sourceforge.net/help/faq?s=editing&i=remove-vocals
http://audacityteam.org/wiki/index.php?title=Vocal_Removal

Het grote probleem is dat bij een mp3 alles samengevoegd is tot één "spoor". De baslijn, de instrumenten, de vocalen... alles is bij elkaar gegooid. De kunst is om de computer te laten ontdekken wat nu de vocalen zijn. Bovenstaande links geven veel info, maar zullen waarschijnlijk enkel verwarrend zijn. (Audacity is trouwens een audiobewerkingsprogramma.)

Verder zijn er ook nog de volautomatische oplossingen (klinkt vast aanlokkelijker):
-> Nero zou het kunnen (dit topic) [ Ik heb mijn twijfels bij de kwaliteit ]
(Als je Nero hebt, probeer dan de Nero Wave Editor (en niet de functie bij het branden zelf).)

Veel muziekspelers hebben ook een karaoke-filter.
 
Mmm, klinkt allemaal erg moeilijk. Volgens mij laat ik het maar gewoon zonder, of beter met liedtekst spelen. We hebben het maar een keer nodig, dan is al dat werk misschien wat erg veel van het goede. Ik hoopte dat er een heel eenvoudige en gratis oplossing was, maar dat is dus niet zo. Ik zou zeggen, stop ermee en ik laat gewoon ons met Elly en Rikkert zingen ;)

Groetjes van Marit. :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan