windows media player

Status
Niet open voor verdere reacties.

rienus54

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2003
Berichten
75
beste leden

hoe kan ik windows media player als eerste seleteren om muziek af te spelen.
nu komt eerst nero media player om de hoek kijken omdat ik een nieuw brand programma geinstaleerd heb. Ik kan wel windows media player gebruiken maar moet ik bij elk nummer apart aangeven met dat programma altijd afspelen waarna hij met het volgende nummer wat ik aanklik het zelfde vraagt. Ik heb de automatische update aanstaan van windows dus ik denk dat ik media player 11 heb.

alvast bedankt
rienus
 
Hoi,

Even ervan uitgaand dat je MP3 bedoelt ....
Start de verkenner en zoek een map met mp3 bestanden.
Klik op één ervan met de rechter muisknop en kies Openen met ...
Kies hier in het snelmenu: 'Programma kiezen ...'
In het vervolgscherm klik je op MediaPlayer 11 en - belangrijk - plaats een vinkje bij 'Dit type bestand altijd met dit programma openen'

Klaar!
 
Laatst bewerkt:
beste ommeren

dit gaat wel maar ik moet elke keer als ik iets wil afspelen voor deze optie kiezen.
dus met elk nummer ik wil gewoon de media speler direct selecteren als voorkeur.

rienus
 
Hoi,

Goed lezen en letterlijk doen wat ik je uitleg.

In het vervolg worden alle mp3-tjes die je aanklikt afgespeeld met de MediaPlayer.

Eerst DOEN en dan weer reageren .... :confused:
 
bedankt voor je tweede reactie maar dit werkt dus bij mij voor 1 mp3 en daarna vraagd die weer om openen met.... al vink je dit aan.
ik heb dit ook met meerdere dingen op mijn pc zoals verbinding maken met internet en dan aangeven en vinken automatisch en dan toch niet doen daarom denk ik dat het een groter probleem is

rienus
 
Ok.

Denk inderdaad dat er dan meer 'aan de hand' is.
Moeilijk van hieraf om daarin te kunnen adviseren.

Is het probleem kort geleden ontstaan, of al langer.
 
Gebruik TotalCommander om de file association te herstellen.

Of "repareer/installeer/wijzig" Nero, waarbij je die Nero Media Player eruit gooit of bij de file association alles uitvinkt of uitschakeld in het popmenu van Nero.
 
beste lezers

het punt dat ik overal apart moet aangeven is volgens mij gekomen na instalatie van de virus scanner van planet internet het zogenoemde pc veilig dat je gratis krijgt aangeboden.
Zeker weten doe ik het niet en de instellingen controleren heb ik al zo veel gedaan.

rienus
 
Het werkt ook niet als je in WMP naar tools>option>filetypes gaat en daar de gewenste files aanvinkt>apply?

Zal wel niet maar ik probeer het toch maar even;)
 
Hoi,

Start Nero Mediaplayer eens.
Klik met de rechtermuisknop op de player
Kies Opties > Voorkeursinstellingen
klik op 'Bestandstypen' en vervolgens op de knop 'Niets selecteren'
Sluit de mediaplayer

Werk dit?
 
Ga naar verkenner -> extra -> mapopties -> bestandstypen... selecteer mp3, klik wijzigen, selecteer windows media player.......
 
Hoi,
Even ervan uitgaand dat je MP3 bedoelt ....
Start de verkenner en zoek een map met mp3 bestanden.
Klik op één ervan met de rechter muisknop en kies Openen met ...
Kies hier in het snelmenu: 'Programma kiezen ...'
In het vervolgscherm klik je op MediaPlayer 11 en - belangrijk - plaats een vinkje bij 'Dit type bestand altijd met dit programma openen'
Klaar!

Hoi ErpCity,
Dit heeft hetzelfde effect als de eerste reactie die ik gaf .... en die werkte tot mijn vebazing nou juist niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan