Formaat webpagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

annavangrun

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2006
Berichten
41
Dag mensen,
wie weet het antwoord op de volgende vraag?
Ik maak mijn pagina's in Frontpage en kies dan vaak voor een lege pagina of 1 met een bepaalde indeling (zodat je ongeveer kunt plannen waar plaatjes komen). Maar mijn vraag is nu: hoe kan ik er voor zorgen dat ik een standaard afmeting heb voor de webpagina's? Als ik nu iets maak, zit ik een tijd te priegelen om er voor te zorgen dat het mooi in de browser terecht komt. Maar als je omlaag scrollt, zit er vervolgens een raar leeg stuk.
Zie: www.devolleleegte.nl

Kortom: ik wil in Frontpage precies instellen hoe groot de pagina moet zijn en dus ook zien in welk vlak ik kan werken. Hoe doe ik dat? (En: zijn er standaardafmetingen om te hanteren?)

Alvast dank,
groeten,
Anna
 
Als je in Frontpage gaat naar Beeld>>Paginaformaat, kun je een beter idee krijgen hoe je website eruit komt te zien bij verschillende schermresoluties.
Het kan wel zo zijn dat je pagina iets anders komt uit te zien in bijvoorbeeld Firefox, als het in Internet Explorer goed wordt weergegeven.
 
Re:

Dank voor de reactie, maar hiermee is mijn probleem/ vraag niet opgelost. De formaten zeggen me ook niet zoveel.
Waar het me om gaat, is dat je in Frontpage werkt in een ruimte (werkvlak) waarbij je zeker weet dat dat is wat mensen te zien krijgen in de standaardbrowser. Dus (zie voorbeeld van mijn homepage in vorige mail) dat je geen rare lege ruimte beneden krijgt. Hetzelfde als wanneer je in Word een A4'tje voltypt.. dan weet je dat als je het print, het precies op 1 bladzijde komt...
Wie kan me helpen?
:eek:
 
Je tabel is nu:
<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="881" height="1741">

verander width="881" in width="780"
en centreer de tabel

en
height="1741"
mag in feite vervallen.

:cool:
 
Beste Peter,
bedankt! Ik ben in Frontpage verder aan het experimenteren en heb de breedte aangepast. Maar qua hoogte snap ik het toch nog niet... :( sorry...
Je schrijft dat die 'height=..' in feite kan vervallen. Maar wat houdt dat in? Deleten zou toch raar zijn?
Als ik de pagina bewerk, zie ik tabellen. Is er niet een manier om de onderste 'rijen' te deleten en dat je alleen overhoudt wat je wilt zien? Of dus eigenlijk: dat je direct de goede formaten instelt, zodra je een pagina gaat maken?
Dank,
groet,
Anna
 
Een height heeft geen zin als je voldoende content toevoegd.
Heb je weinig content dan kan height wel als opvulling om
het schermvullend te maken.

Tuts:
http://www.123ecommerce.com/frontpage-express.htm

Zo maak ik een pagina met tabellen:
tabel voor logo
tabel voor menu (tabel) en content (kan ook weer een tabel in met bv plaatjes en tekst)
tabel voor footer

Bovenstaand geheel kan in een div gezet worden.
(Deze div kan marges, border, achtergrond etc bevatten via de style)

Echter bij alles rekening houden met je layout wensen.
En regelmatig kijken, wel via aanklikken file in verkenner,
of het goed is.
Preview kan een verkeeed beeld geven.


Ipv tabellen zijn div's ingeraakt om site mee te maken,
evenwel moet je dan weer weten welke codes je moet gebruiken om het
te maken zoals je wenst.

:cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan