digitenne pinnacle laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanvanreenen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Berichten
4
hoe krijg ik het opstartscherm van kpn(digitenne) op mijn beeldscherm via pinnacle en tv kabel welke instelling moet ik zoeken of veranderen (met de scart op de tv werkt het prima)nu nog op de computer
bvd
 
Hoi,

Nou ... ik hoop voor jou dat dat gaat werken, want digitenne is overall een digitaal signaal en je pinnacle tv-tuner werkt w.s. alleen met analoog signaal
 
Hoi,

Nou ... ik hoop voor jou dat dat gaat werken, want digitenne is overall een digitaal signaal en je pinnacle tv-tuner werkt w.s. alleen met analoog signaal


Hoezo?

Uit de FAQ van digitenne
14 Wat is een decoder of set-top box?

Een set-top box of decoder vertaalt het digitale signaal van digitaal naar analoog. Dit is noodzakelijk omdat een standaard televisie geen digitale signalen begrijpt en analoge signalen nodig heeft om beeld en geluid te bieden. Het is een kastje dat bij de televisie komt te staan.
bron

Wat betreft de vraag, je hebt al wel beeld vanuit de digitenne op de pc?
Zo niet dan zal je eerst het kanaal op moeten zoeken waarop de 'box' uitzend (staat waarschijnlijk in de handleiding) daarna lijkt me dat je gewoon ook het opstartscherm moet kunnen zien.
 
Hoi Maestro,

Ik snap wat je bedoelt.
De analoge output naar de TV, waarop je dan ook de kabel naar de pinnacle kan aansluiten ....
Maar de kanaalkeuze vindt plaats in de decoder. De kanaalkiezer van de tv heeft dan geen nut meer. en dat geldt dan ook voor de pinnacle-tuner ....
Bij mij werkt de aansluiting op de tv-kaart 'nog' wel omdat het signaal van mijn kabelleverancier UPC op dit moment nog 'dual' is, dus zowel analoog als digitaal.
Ik kan dus - vóór de decoder - nog rechtstreeks een tv-kabel op de tv-kaart aansluiten.
Maar daar is bij digitenne van KPN geen sprake van, want die hebben per saldo alleen digitaal en geen analoog signaal.
Vandaar .....
Overigens 'werkt' de analoge input via de mediabox bij mij ook wel, maar gewoon op de composiet- en audio-in op mijn pc, met een speciale scart-plug, die een uitgang heeft voor composiet en audio werkt dat, alleen: de kanalen moet ik dan kiezen via de mediabox van UPC (zeg voor digitenne de settop-box) en is dan hetzelfde als die op mijn gewone tv.
 
Laatst bewerkt:
Iedere 'set-top' heeft een analoge uitgang bij Digitenne om ondersteuning te bieden aan apparaten zonder Scart, dan heeft zender zoeken op de kaart dus wel degelijk zin, je zoekt niet de tv zender, maar je zoekt het analoge signaal van de decoder.
 
Hoi,

Helemaal gelijk M.
Maar met mijn tv-kaart is me dat niet gelukt
Vandaar mijn reactie naar Han.
En nogmaals: dat betekent dat je altijd op zowel je tv, als pc steeds hetzelfde kanaal krijgt.
 
Hoi,

Helemaal gelijk M.
Maar met mijn tv-kaart is me dat niet gelukt
Vandaar mijn reactie naar Han.
En nogmaals: dat betekent dat je altijd op zowel je tv, als pc steeds hetzelfde kanaal krijgt.

Hier is dat prima gelukt met de @home digitale ontvanger, maar inderdaad het is maar één tuner (normaal gesproken, ik heb een dual tuner) dus alles wat je op dat apparaat aansluit kijkt naar de zelfde zender. (bij mij dus niet)
 
digitenne

Hallo
Ik wist niet dat dit deze discussie teweeg zou brengen
Vlgs de gebruiksaanwijzing zou het apparaaat moeten werken digitaal en analoog ook dus digitenne echter hij vind het kanaal niet met de antenne aansluiting wel met scart
de vraag is hoe kan ik het kanaal op de tv of computer vinden met de tv aansluiting
Graag niet te moeilijke antwoorden vr groeten
 
Zeer waarschijnlijk zit de decoder gewoon op een AV kanaal, die vindt je meestal niet met zenderzoeken maar bij de instellingen voor het AV kanaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan