vista beveiligingssleutel voor wireless netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

zeeltje

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2007
Berichten
36
hey allemaal,

sinds kort ben ik bezig met een opleiding binnen het ROC te eindhoven...
ook hebben ze mij medegedeeld dat er een wireless lan ter beschikking is.
nu heb ik een certificaat opgehaald van de website en die op mijn laptop geinstalleerd..
bleek dit certificaat toch alleen te gelden voor windows xp!!

wil ik toegang krijgen tot dit netwerk(en dus ook internet) dan zou ik eerst een beveiligingssleutel in moeten geven...maar nu het probleem:

het roc wil deze sleutel natuurlijk niet geven, via xp zou het dus wel zo moeten lukken maar weet iemand hoe ik deze methode kan "uitschakelen" in vista??
 
beste Zeeltje,
een beveiligingssleutel bij wlan werkt tussen de 2 kanten van de verbinding, dus tussen de router (van het ROC) en jouw computer en heeft niets met XP of Vista te maken; het kan met alle 2.
anders gezegd, als het ROC je die sleutel niet wil geven dan willen ze ook niet dat je gebruik maakt van hun netwerk. maar zoals ik je vraag begrijp is het allemaal legaal, dus je moet het ROC gewoon om de toegangssleutel vragen men die bij de eerste keer dat je verbinding maakt intoetsen (meestal 2x)
succes
 
beste Zeeltje,
een beveiligingssleutel bij wlan werkt tussen de 2 kanten van de verbinding, dus tussen de router (van het ROC) en jouw computer en heeft niets met XP of Vista te maken; het kan met alle 2.
anders gezegd, als het ROC je die sleutel niet wil geven dan willen ze ook niet dat je gebruik maakt van hun netwerk. maar zoals ik je vraag begrijp is het allemaal legaal, dus je moet het ROC gewoon om de toegangssleutel vragen men die bij de eerste keer dat je verbinding maakt intoetsen (meestal 2x)
succes

dank u wel...maar voor ik toegang kan krijgen tot het netwerk van het ROC in dit geval, heb ik een bepaald certificaat moeten installeren die mij die toegang zou verlenen...helaas is dit certificaat(volgens het ROC) alleen bestemt voor mensen met een legale windows XP versie op hun laptop...
maar jah..vragen kan natuurlijk geen kwaad, al zie ik ze mij die sleutel nog niet zo 1.2.3 geven....
 
Vertel je me nu dat het ROC een GWA (Genuine Windows Advantage) vereist voordat je op hun netwerk mag?
Dat kan ik me eerlijk gezegd nauwelijks voorstellen: vraag maandag gewoon eens om de log-in sleutel, want die heb je altijd nodig op een beveiligd netwerk en dat heeft niets met jouw systeem te maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan