Avi omzetten naar Dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bramboke

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2007
Berichten
5
Hey, Avi omzetten naar dvd-bestand lukt, maar de audio loopt voor op de film zelf, en ik krijg 2x ondertitels (1x zoals op de TV en 1x in grote letters). Ik heb er niets aan gedaan omdat ik er niet uitkwam.
Bram
 
Met welk prog heb je omzetting uitgevoerd en loopt het geluid in de avi synchroon?
 
Ik heb het gedaan met WinAVI en nee, geluid loopt niet synchroon
 
Heb geen ervaring met winavi maar dubbele ondertiteling lijkt mij veroorzaakt vanuit winavi dus zou ik even kijken of je daar nergens iets hebt overgeslagen/gewijzigd waardoor je de dubbele ondertitels krijgt bij het omzetten.
Als je geluid in avi ook al niet synchroon loopt dan ga je programma moeten zoeken om dit aan te passen, afhankelijk van ervaring/gebruiksgemak zou ik even beginnen googlen naar geschikt programma om geluid in een filmbestand (avi) te kunnen bewerken.
 
Het lijkt me sterk dat WinAvi dubbele ondertitels zomaar maakt...

denk eerder dat in de originele Avi al ondertitels stonden en dat je er toen ook nog een .srt bestand aan hebt toegevoegd...
 
Zoals ik reeds zei, heb ik geen ervaring met winavi, ikzelf gebruik voor avi naar dvd het prog ConvertXtoDVD en bij dat programma kan je, als je niet goed oplet, wel degelijk onopzettelijk dubbele ondertitels krijgen bij het omzetten, zowel via interne als externe ondertitelkanalen, die dan samen in het beeld, samen in de zwarte band onder het beeld of 1 in beeld en 1 in de zwarte band kunnen terechtkomen. Bovendien heb je bij de betere mediaplayers, ikzelf gebruik gomplayer, ook nog eens de keuze om te kiezen hoeveel en waar je ondertitels worden weergegeven. Dat wordt dus even nakijken hoe het zit met de ondertitels in je avi, hoe het zit met de ondertitelopties in winavi en welke opties je ivm ondertitels kan aanpassen in je mediaplayer (en je dus bijvoorbeeld inderdaad misschien niet ergens onopzettelijk dezelfde of andere ondertitel meepikt bij het omzetten of afspelen).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan