PowerPoint

Status
Niet open voor verdere reacties.

PvanNeerven

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2002
Berichten
488
Hallo Helpers,
Wie kan me helpen?
Ik wil een diavoorstelling maken met een paar foto's, vergezeld van muziek.
Als ik de muziek invoeg komt er op de foto een luidsprekertje te staan, wat ik absoluut niet wil zien.
Ook begint, elke keer als ik tijdens de voorstelling op de afbeelding klik, de muziek weer opnieuw te spelen. Ik wil de muziek laten doorlopen.
Hoe kan ik deze twee dingen goed krijgen?
Groetjes,
 
Eerst even het doorlopen van de muziek.
Welk bestandsformaat gebruik je ?
Powerpoint ondersteund geen MP3 bestand bij doorlopende muziek,wel een wav.bestand.
 
Ik gebruik gewoon wav. Ik hoor de muziek ook wel, maar telkens als ik klik voor een volgende blz. begint de melodie weer van voor af aan.
Groetjes,
 
Logisch, wat jij hebt geselecteerd zijn geluidfragmenten.
Wat jij wilt kan je het beste met windows moviemaker en camtasia doen.
Moviemaker is het makkelijkst voor jou, dan selecteer je allemaal afbeeldingen en die plaats je achter elkaar.
Dan doe je de muziek en word gewoon doorgespeeld terwijl alle afbeeldingen voorbij komen.
 
Hallo Dapunt,
Wat ik wil, moet ook kunnen, ik zie bij andere diavoorstellingen van PP dat de muziek gewoon doorloopt en een luidspreker zie ik ook nergens.
Op de een of andere manier moet je hiervoor bepaalde instellingen doen. Maar welke? Dat is mijn vraag.
Met windows moviemaker is het toch weer moeilijker omdat de ontvanger misschien nooit met dit programma heeft gewerkt en dan de aflevering niet kan aanzetten.
Camtasia heb ik niet en is me ook te duur om aanteschaffen!
We wachten af, misschien heeft iemand de oplossing.
Alles komt tot een goed einde als je maar kunt wachten!
Groetjes,
 
Moviemaker is standaard bij windows.
Dat kan je zo afspelen in de media player, ik denk dat de powerpoint moeilijker is.
 
Hi Dapunt,
Je hebt gelijk en toch .....................
Groetjes,
 
dapunt heeft de beste oplossing, deze gebruik ik ook soms als het nodig is.

Maar na een korte zoektocht kwam ik dit tegen. Ik heb het nooit geprobeerd, maar misschien kan je er iets mee.

Werk niet met geluid dat u toevoegt aan de dia-overgang.
Werk als volgt;

• Klik in de dialijst op dia1 zodat de dia zichtbaar is in het werkvlak.
• Klik op het menu “Invoegen”, wijs naar “Films en geluiden” en klik in het vervolgmenu op “Geluid uit bestand”.
• Zoek het geluidsbestand op de harde schijf van uw computer.
• Selecteer het geluidsbestand en klik op O.K.
PowerPoint vraagt of het geluid automatisch moet starten of na een muisklik.
• Kies voor “Automatisch” en klik dus op “JA”.
Middenin de dia verschijnt nu het pictogram van een luidsprekertje waardoor duidelijk wordt dat het geluid is ingevoegd.
• Klik in dia 1 op het geluidspictogram en sleep het onder of naast de dia in het grijze werkvlak.
Zo wordt het geluid nog steeds afgespeeld, maar het pictogram wordt niet zichtbaar tijdens de voorstelling.
• Klik met de rechtermuisknop op het luidsprekerpictogram en klik in het snelmenu op “Aangepaste animatie”.
Rechts verschijnt nu het taakvenster “Aangepaste animatie”.
• Klik op het pijltje rechts van uw geluidbestand en klik in het keuzemenu op “Effectopties”.
Er verschijnt een nieuw dialoogvenster “Geluid afspelen” en het tabblad “Effect” zit vooraan.
In de rubriek “Afspelen stoppen” bepaalt u wanneer het geluid stopt.
• Om het geluid als achtergrondmuziek over meerdere dia’s te spreiden, klikt u in het keuzerondje bij “Na”.
• En dan geeft u op na hoeveel dia’s het afspelen moet eindigen. U typt dus “14” want er zijn 14 dia”s in uwvoorstelling.
• Klik op O.K.

Als u de duur van muziekfragment en de looptijd van de diavoorstelling op elkaar wilt afstemmen, dan zult u dit jammer genoeg zelf moeten berekenen want PowerPoint heeft niet echt een functie aan boord om dit voor u te doen.
De looptijd van uw presentatie mag in uw geval totaal slechts ongeveer 200 seconden bedragen. Zorg er voor dat er per dia maar een tijdsinstelling van max. 14 seconden per dia aanwezig is. Zo hebt u wat ruimte.
 
Hallo Loonytune,
Je hebt gelijk maar niet iedereen is zo vlot met de pc en de persoon waar ik de diavoorstelling naar toe wil sturen, heeft waarschijnlijk het woord movie-maker nog nooit gehoord.
Ik stuur hem nog wel een keer een diashow van moviemaker met een handleiding vooraf!
Nu wil ik de persoon in kwestie een pp sturen, hij hoeft dan in de e-mail alleen maar de bijlage te openen en af en toe klikken en dat kan hij, dat weet ik.

Het luidsprekertje ben ik al kwijt, maar nu moet ik verder nog het een en ander uitvogelen want jouw aanwijzingen lopen niet gelijk met mijn pc.
Ik krijg bijv. niet het snelmenu zoals in de aanwijzingen staat,maar in het menu Diavoorstelling vind ik wel het taakvenster "Aangepaste animatie"
Maar dan kan ik met mijn menu's de zaak niet meer volgen. Misschien heb ik een oude versie van Moviemaker.
Enfin ik doe mijn best in ieder geval bedankt en je hoort nog van me.
 
Nogmaals, ik heb het zelf nooit uitgeprobeerd, maar volgens mij gaat de uileg over Powerpoint en niet over Moviemaker.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan