Codecs trouble

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ciedric

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2007
Berichten
30
Sinds een tijdje heb ik wat codecs geïnstalleerd zodat ik quicktime bestanden kan afspelen in windows media player 11

Nu werk ik met windows XP en had ik een demo versie geïnstalleerd van Nero 7 ivm het branden van DVD'tjes. Nu is Nero zo vervelend met allerlei afspeel progjes maarja dat was zo gefixt.

Nu wilde ik na een tijd opnieuw foto's en data op een dvd branden, puur als back-up. Uit voorzorg heb ik Nero 7 gewist via configuratiescherm, systeem. En opnieuw geïnstalleerd. Nu doen mijn filmpjes (MP4 van Samsung U600) het niet meer in Windows Media Player 11. Hij gaf een Run time error, dit ging zo snel dat ik niet precies weet wat er stond.

Vervolgens mijn codecs die ik ik extra had geïnstalleerd gewist en vervolgens opnieuw geïnstalleerd. Welke dat nu precies zijn weet ik niet, heb ze ooit eens gedownload en met wat gerommel werkte ze perfect.

Deze heb ik eerst geïnstalleerd: Codecs6030_allin1 (zo'n 6 in one) maar het werkte niet, ik merkte helemaal niets. Vervolgens heb ik dit er naast geïnstalleerd:
ffdshow-20040828
XviD-1.0-RC4-05042004
ac3filter_0_63b
OggDS

En dit in de bijsluiter:

Install FFDSHOW. Afterwards you need to disable XviD from FFDSHOW codec-settings or it will conflict with the "real" XviD.
Disable AC3 from audio-codecs also, cause it doesn't seem to work very well.

Then install the newest XviD, the ac3filter and maybe also the OggDS (OggVorbis DirectShow).

VobSub is for those "large subtitle-files" that regular players dont open.


Nu geeft mijn Quicktime 2041:e foutmelding. iTunes werkt verder prima en Windows Media Player ook. Na het opnieuw installeren van Quicktime gaf nog steeds hetzelfde probleem.

Zelf denk ik een probleem met codecs. Ik heb nu een K Lite Codec pack gedownload, is dat wat?
 
Haal het K-Lite Mega CodecPack op, maak eerst alle audio en video codecs in apparaatbeheer de installatie ervan ongedaan, wis alle bestanden met de extensie ax in de map windows\system32.

Installeer dan die Mega codec pack, zonder de players en ffdshow, alleen de mgeg, mpeg2, DivX, Xvid codecs en de filters voor de laatste 2, anders staat je film op z'n kop:), AC3 plus de booster voor DVD geluid, mp3 naar keuze, de alternative Quicktime en Realtime codecs.

Beter te weinig dan te veel codecs, je kunt ze later altijd erbij installeren.

Stel in WMP alles afspelen in met WMP.
 
Hey bedankt daar kan ik wel wat mee, waar kan ik zo'n codec pack downloaden.

De oude codecs moet ik wissen ivm storingen?
 
Hartstikke bedankt voor zo ver.

Dat wissen in win32 kan geen kwaad??? Niet dat ik straks even opnieuw windows kan instaleren :p
 
Super ga ik proberen (Y)

Ik laat nog wel eventjes weten hoe het gegaan is.
 
Klinkt misschien een beetje stom maar mijn computer vind geen win32 als ik de search aanzet :S
 
Nope, ook geen verborgen bestanden.

Ik vind ook geen map windows waar je system32 in zou moeten vinden. Het vreemde is dat ik dus wel gewoon kan computeren.
 
Je verteld nergens welke windows je hebt, neem aan XP, als die geen map system32 zou hebben, zou XP niet werken.;)

Zet eerst maar alles zo in mapopties zodat je alles kunt zien, ook de systeembestanden.
 
In de eerste post heb ik aangeven dat ik met Xp werk ;)
Mapopties al aangepast maar ik kan het echt niet vinden, ook eventjes m'n broertje naar laten kijken (doet ICT-opleiding) en die vond ook niets.

Heb wel het codec pack geïnstalleerd tot zover ik het begreep. Nu werken mijn mp4 filmpjes wel weer in Windos Media Player 11.
 
Zeker pas begonnen met de opleiding.;)
Als het verder werkt, prima.
I.R.M.C.
 
2 jaars mbo, verder weet ik ook niet wat hij daar uitspookt

I.R.M.C. betekend?:p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan