Wel I'net verbinding draadloos maar niet met kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

bmwdiel

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2006
Berichten
13
Beste mensen,

ik heb momenteel een probleem met Internet. Ik maak gebruik van een Linksys draadloos modem waarop de pc met een kabel is aangesloten. Behalve de kabelaansluiting is draadloos internet ook mogelijk op deze pc middels een netwerkkaartje wat erin zit.

Echter sinds enkele dagen is Internet met de kabel in de computer (vrijwel) niet meer mogelijk. Soms kan ik nog wel gewoon verbinding maken maar gaat het internet zeer traag en soms heb ik helemaal geen verbinding waarop ik na het vaststellen van de verbindingsproblemen foutmeldingen met betrekking tot beschikbaarheid van HTTP en FTP krijg wat volgens de wizard aan instellingen op de router, de firewall of de internetprovider kan liggen. Echter is de firewall uitgeschakeld en ligt het niet aan de internetverbinding.

Het rare is dat wanneer ik de kabel eruit haal internet wel gewoon via draadloos mogelijk is. Dus aan de router zou het ook niet liggen denk ik. Ook heb ik enkele dagen geleden McAfee Internet Security 2007 geinstalleerd wat misschien voor de problemen zou kunnen zorgen, maar zelf na deinstallatie hiervan is Internet met gebruik van de kabel niet mogelijk. Heeft iemand hier misschien een idee waar het probleem aan zou kunnen liggen? Zo op het eerste gezicht is de kabel ook niet beschadigd oid. Alvast bedankt!
 
Kun je die kabel eventueel eens testen op een andere PC of laptop?
Dan weet je direct of het daaraan ligt.

Herinstalleer anders ook netwerkkaart in de PC. Probeer een andere poort op de router.
 
Ik zal de kabel eens testen op een andere pc. Als het daar niet aan ligt zal ik eens de andere opties proberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan