onscherp beeld videocamera naar pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eric1

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2001
Berichten
342
Goedemiddag,

Probeer een video film binnen te halen op mijn pc (via de camera) maar wat ik ook probeer het beeld is onscherp, heb Nero en Windows Movie Maker gebruikt.
Als ik via het schermpje van de camera kijk is het beeld wel scherp.
Gebruik USB kabel.

pc is 2.0 Hz
videokaart 128 mb
512 intern geheugen
XP SP2

Weet iemand hoe ik wel een scherp beeld op mij pc krijg

Mvg,
Eric
 
De camera is niet van mij maar het is een Sony DCR-TRV14E
 
Oke, dan zou het niet aan de camera mogen liggen. Het kan nog wel zijn dat de camera is ingesteld op een lage resolutie.

Anders zou ik het niet weten.. ben ook niet echt een expert op dat gebied.
 
Bedankt voor het meedenken.

Iemand anders een idee :confused:
 
Laatse keer was MSW (windows movie maker)

Bij Nero video was de kwaliteit ook zo slecht net als bij Windows Movie maker.

Mvg,
Eric
 
In NeroVision heb je opties bij het opslaan. Daar kun je aangeven in welk formaat het moet worden opgeslagen. Mijn ervaring is om het ongecompressed en in Avi op te slaan.
 
Ik kreeg toen een schokkend beeld en het beeld was net zo onscherp
 
Wanneer je de film bekijkt op de camera is hij nogal logisch beter dan wanneer je hem bekijkt op je pc.
Ter vergelijking pak een foto die op 10x15 mooi scherp is. Nu ga je deze vergroten naar posterformaat. Tjah, en dan ziet het er ineens niet meer uit.

Ik bedoel dus te zeggen dat de film niet scherp is opgenomen, maar doordat je hem bekijkt op een klein scherm ziet het er goed uit.
Je kan er bijna voor 100% vanuit gaan dat de camera niet goed gefocust heeft, of het focus punt heeft naast het onderwerp gezeten.
Handleiding gelezen?


Er
 
Ik zou de camera eigenlijk eerst rechtstreeks op de tv moeten aansluiten om te kijken of dat ook onscherp is?
Mocht dat zo zijn dan is je bewering correct?! Of is mijn consatering mis?

Moet ik vanmiddag thuis maar eens proberen.

Mvg,
Eric
 
Pc scherm of TV maakt natuurlijk weinig uit. Behalve de resolutie.(afhankelijk wat voor TV je hebt)
 
Probleem opgelost!

Heb de camera aangesloten op mijn TV kaart en hiha we hebben goed beeld, het geluid komt via de USB kabel binnen (vraag niet hoe maar het werkt).

Iedereen bedankt voor het mee denken :thumb:

Mvg,
Eric
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan