DHCP van adsl-modem geeft maar één IP...?

Status
Niet open voor verdere reacties.

koert1983

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 sep 2007
Berichten
3
Hallo

Ik wil een adsl-verbinding van Skynet (belgië) delen.

Ik krijg dan van skynet een adsl-modem van 't merk Thomson. Zo ééntje met een ethernet- en een usb-poort.
Er zit een router en een dhcp-server in - dus je kan "naar de modem surfen" en daar je login en wachtwoord enzo van je adsl-verbinding ingeven. Mooi is dat.

Dus heb ik een netwerk-switch gekocht.

Nu valt mijn euro: vermoedelijk zal die modem zijn DHCP-server slechts één IP-adres verstrekken :shocked: - kan iemand dat bevestigen of dit gaat kloppen of niet??

Het gaat over meer dan 20 aansluitingen, dus had ik een switch nodig.

Wat zijn nu de mogelijkheden?
- Moet ik gewoon een klein routertje kopen met een "grotere" DHCP-server erin, en die tussen modem en switch plaatsen...?
- Zou 't niet op te lossen zijn door handmatig iedere computer een IP te geven (dus niet op de DHCP-server te rekenen die in de modem zit)...?


Probleem is dat ik hier geen adsl heb en ook niet die modem die ik dan ga gebruiken - ik kan 't dus niet even "simuleren".
Niet dat mij de vaardigheid ontbreekt om die dingen allemaal te plaatsen en configureren, maar ik denk ineens dat die DHCP-pool slechts één adresje gaat geven - en ik weet niet of ik het kan oplossen door manueel iedere computer een IP te geven - misschien vertikt de modemzijn router in ieder geval meerdere IP's te bedienen (of ze nu handmatig zijn of van zijn eigen DHCP komen).


Ter info, DIT is het installatiepack met modem dat ik ga gebruiken.

Vraag aub meer uitleg als er iets niet duidelijk is!



EDIT: Ik vond ergens op 't net uitleg over de dhcp-server in de thomson modems: "spoofing" zou de oplossing kunnen zijn.
Ik veronderstel dat een aangepaste firmware in de modem moet geladen worden dan...? Iemand ervaring met spoofing van die dhcp?
 
Laatst bewerkt:
Je dient er een router tussen te plaatsen en dan kan die switch daar weer op, in die router dien je, denk ik, het macadres van de computer waarmee aangemeld was te clonen.
 
... een router tussen te plaatsen en dan kan die switch daar weer op ...

Bedankt voor de reactie.
Echter, dat een extra router een oplossing was, wist ik.
Ik zoek echter naar uitsluitsel over de andere mogelijkheid: of specifiek die Thomson-modem (of dus diens router) om de tuin te leiden is indien de DHCP niet gebruikt wordt - maar handmatige IP enz instellen op iedere computer... Of slikt die thomson modem (router) zoizo maar één IP - zowel met als zonder dhcp?

Misschien iemand die al met die Thomsons 'tzelfde geprobeerd heeft? :confused:
 
Modems hebben idd een DHCP server, maar de verbinding slaat op tilt indien er een ander macadres wordt aangeboden dat de geregistreerde, en dus helemaal met 20 verschillende.:eek:
 
verbinding slaat op tilt indien er een ander macadres wordt aangeboden ... dus helemaal met 20 verschillende.

Nog eens bedankt, verduidelijkt al heel wat. Verschillende IP's is iets, maar verschillende MAC's is dus iets anders :thumb:

Een eenvoudig routertje aanschaffen zal dus de enige oplossing zijn.

Mvg
K
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan