filmpje verkleinen?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

afrohdite

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2007
Berichten
17
Ik wil graag mijn vakantiefilmpjes op YouTube zetten. Ik krijg de melding dat de filmpjes te groot zijn en dat ik ze moet verkleinen. Ik heb alleen geen idee wat ik moet doen. Het gaat om filmpjes die ik met mijn dig fototoestel heb gemaakt. Het filmpje dat ik heb geprobeerd is ongeveer 2.5 min. lang. En ik heb ook filmpjes van bijna 7 min.

Kan iemand mij helpen???
 
Dit heb ik ook gelezen, maar het zegt me helemaal niets. Het is in ieder geval een AVI bestand en dat kan.
Dit staat ook op de site:
Welke formaten videobestand kan ik uploaden?
YouTube accepteert videobestanden van de meeste digitale camera's, camcorders en mobieltjes in de bestandsformaten .MWV, .AVI, .MOV, en .MPG.

Maar dit:
MPEG4 (Divx, Xvid) -formaat ( er staat in een ander scherm dat ook
320x240 resolutie
MP3-audio
30 frames per seconde
zegt me helemaal niets. Hoe kan ik er achter komen wat mijn bestand is??
 
Je zult je avi-filmpje moeten omzetten. Dat kan o.a. met VirtualDub. Na download en installatie kun je via File, Open video-file, je avi laden. Klik je daarna op Video, Compression dan krijg je een venster met de video-codecs op jouw systeem. Als daar een DivX-codec of een Xvid-codec tussen staat, zou je die moeten selecteren. Klik daarna op Configure en het Control Panel van die codec opent zich. In het tabblad Video kun je selecteren Custom Resize, waarna je 320x240 (zoals opgegeven door YouTube) kunt invullen. In jouw avi zal het geluid wel al in mp3-formaat staan, dus als je nu je filmpje laat omzetten, heeft het hopelijk de vereiste maat gekregen.
 
Laatst bewerkt:
Grappig, ja. En nog een zeer redelijke kwaliteit. Succes op YouTube! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan