8 GIG op een DVD ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gillian

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
Berichten
1.213
ik heb een vakantiefilm met Pinnacle 11 bewerkt die is nu ongeveer 8 Gigabite groot.
ik heb deze film al enkele keren op een dubbellayer DVD gebrand en iedere keer mislukte dat.
als ik nu de film eerst op mijn harde schijf laat zetten door Pinnacle kan ik dan met een of ander programma toch deze 8 Gigt op een gewone DVD krijgen.
ik weet dat met dvd Schrink dit mogenlijk moet zijn maar men vertelde me dat er dan veel kwaliteit verlies optreed
Idit ook echt zo ?? weet iemand dit
Of weet iemand een beter programma om dit karwij te klaren
 
Met DVDShrink 8 Gb converteren naar 4,3 Gb zal inderdaad wel kwaliteitsverlies opleveren, Op ExtraDVD wordt uitgelegd, hoe één DVD gesplits kan worden. Jij zou het gedeelte over het rippen van de DVD kunnen overslaan, want je hebt de DVD-inhoud al op je harde schijf staan. Een andere mogelijkheid is splitsen met VirtualDub. Hoe dat in z'n werk gaat wordt uitgelegd op Weethet.nl.
 
Ik denk persoonlijk dat het kwaliteitsverlies wel te overzien valt. Heb laatst een film van 7.4 naar 4.7 terug gebracht zonder dat ik er zelf wat van zag.
 
Was dat een DVD? Daar worden alle extra's uit weggelaten. Dat kan niet bij één film van 8 Gb. Die moet behoorlijk in elkaar geperst worden om op een 4,3 Gb DVD-schijfje te passen. Tenminste, dat was waar ik aan dacht.
 
Ja, dat zou je zeggen ik heb gewoon de DVD met Clone DVD gebrand en alle menu's staan er gewoon op. En het beeld is nog zeer de moeite waard. Ik weet niet hoe dat met DVD Shrink zit. Clone DVD werkt in ieder geval niet met eigen geschoten films tot zover ik weet!
 
ff voor de duidelijkheid het gaat om een vakantiefilm met een videocamera opgenomen en bewerkt met Pinnacle 11
geen menu`s alleen muziek erbij gezet
 
Ja, duidelijk. Maar je filmbestand heeft toch avi als extensie hoop ik? Want alleen dan werken die methoden die ik je gaf.
 
Laatst bewerkt:
Avi is al een gecomprimeerd formaat, het beeldspoor is meestal met de Xvid- of DivXcodec gecomprimeerd. Dus moet je het zoeken in splitsen. Die twee avi-films moeten wel gelezen kunnen worden door je DVD-speler als je ze alletwee als data op een schijfje hebt gebrand.

Edit: zit er in Studio 11 niet een mogelijkheid om een groot avi-bestand op te delen?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben even gaan kijken bij Support van Pinnacle en vond een Engelstalig forum, met het topic "A project size is too long". Er staan een aantal suggesties in hoe met een groot filmbestand om te gaan. Misschien is het nuttig dat je ook op de rest van Support rondkijkt?
 
Laatst bewerkt:
Op een DVD-5 past maximaal 120 minuten (staat ook op de schijf/verpakking). Nu zou je er natuurlijk 10 uur film op willen zetten maar daar is hij niet voor gemaakt. Is je film niet langer dan 120 minuten dan is je kwaliteit dus te hoog.

Waarom werk je eigenlijk met AVI en niet met VOB bestanden. Pinnacle kan toch gewoon DVD-bestanden maken ?

Als je film is omgezet naar VOB en hij is te groot kun je deze met DVDShrink zeer makkelijk in stukken delen. Als je geen compressie gebruikt krijg je ook geen verlies van kwaliteit. Deel je film zo op dat hij op meerdere DVD-5 schijven past en je probleem is opgelost.
 
Op een DVD-5 past maximaal 120 minuten (staat ook op de schijf/verpakking). Nu zou je er natuurlijk 10 uur film op willen zetten maar daar is hij niet voor gemaakt. Is je film niet langer dan 120 minuten dan is je kwaliteit dus te hoog.

Waarom werk je eigenlijk met AVI en niet met VOB bestanden. Pinnacle kan toch gewoon DVD-bestanden maken ?

Als je film is omgezet naar VOB en hij is te groot kun je deze met DVDShrink zeer makkelijk in stukken delen. Als je geen compressie gebruikt krijg je ook geen verlies van kwaliteit. Deel je film zo op dat hij op meerdere DVD-5 schijven past en je probleem is opgelost.

laatste vraag dan ben ik er wel uit denk ik
als ik met Pinnacle de film ga maken heb ik een keuze menu met de keuze`s
AVI
DIVX
MPEG_1
MPEG_2
MPEG_4
Windows Media player

welke moet ik nemen om alles straks op mijn homevideosystem te kunnen afspelen
en te kunnen bewerken met DVD schrink
 
DVD maakt gebruik van MPeg-2 streams maar ik weet niet of Pinnacle dit nu als VOB-bestanden opslaat of niet.

Kun je binnen Pinnacle niet kiezen voor DVD-Video maken ?
 
DVD maakt gebruik van MPeg-2 streams maar ik weet niet of Pinnacle dit nu als VOB-bestanden opslaat of niet.

Kun je binnen Pinnacle niet kiezen voor DVD-Video maken ?

dus als ik kies voor MPEG-2 kan ik die nadat ik em op dvd gezet hep afspelen op mijn home cinema system
want ik kan ze in ieder geval opslaan als MPEG-2
 
Alleen als deze MPeg2 streams als VOB-bestanden worden opgeslagen.

Als ze als *.MPG worden opgeslagen zul je ze waarschijnlijk niet op je DVD-speler af kunnen spelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan