afddrukken foto vanaf computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan72

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2003
Berichten
110
Wanneer ik vanaf de computer een foto af wil drukken op mijn printer dan zit daar een blauw/groene zweem op. Terwijl mijn printer op een andere computer wel goed afdrukt.
Wie weet hier raad mee?
NB De foto op de computer is van optimale kwaliteit.

Groetjes,

Jan
 
Als de foto te donker is, krijg je die zweem...
Het afdrukken van foto's van de PC is GEEN "WYSIWYG" [What you see is what you get] , dat lukt alleen als je een "gammaloader" gebruikt... Als de instellingen van je monitor [contrast, helderheid, kleurverzadiging] "hoog" staan, ziet ook een donkere foto er sprankelend uit.... door gebruik van een gammaloader stel je de monitor zo in dat hij foto's precies zo laat zien als ze zijn.... [maar voor andere programma's ziet het beeld er dan weer flets uit]. Als je Photoshop gebruikt kun je daar zien en bijstellen [auto brightness/contrast en curves] hoe helder de foto is....
Kortom: als de foto op de monitor goed is, hoeft hij dat persé in werkelijkheid niet te zijn... en de werkelijke informatie wordt aan de printer doorgestuurd...
 
reactie antwoord

Als de foto te donker is, krijg je die zweem...
Het afdrukken van foto's van de PC is GEEN "WYSIWYG" [What you see is what you get] , dat lukt alleen als je een "gammaloader" gebruikt... Als de instellingen van je monitor [contrast, helderheid, kleurverzadiging] "hoog" staan, ziet ook een donkere foto er sprankelend uit.... door gebruik van een gammaloader stel je de monitor zo in dat hij foto's precies zo laat zien als ze zijn.... [maar voor andere programma's ziet het beeld er dan weer flets uit]. Als je Photoshop gebruikt kun je daar zien en bijstellen [auto brightness/contrast en curves] hoe helder de foto is....
Kortom: als de foto op de monitor goed is, hoeft hij dat persé in werkelijkheid niet te zijn... en de werkelijke informatie wordt aan de printer doorgestuurd...
 
reactie antwoord fotozweem

Aangezien ik een totale leek ben op computergebied snap ik alleen niet hoe do foto op een andere PC wel goed afdrukt.
Hoe kun je het systeem versnellen?


Groetjes,

Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan