Bij aanklikken AVI springt verkenner weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ron 01

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
Berichten
15
De laatste tijd heb ik een raar probleem: ik heb een paar AVI filmpjes op mijn pc gezet, als ik deze via verkenner /mijn video`s wil opstarten springthet beeld weer terug naar het bureaublad en kan ik deze niet benaderen of afspelen. Mis ik misschien bepaalde codecs?
Ik heb Windows mediaplayer, Nero player, en Quicktime geprobeert maar niets werkt.

Wie heeft de oplossing voor me, :(
Bijvoorbaat dank, Ron
 
Probeer eens de avi in ieder geval door WMP te laten openen. Ga in WMP via Extra naar Opties en ga naar het tabblad "Bestandstypen" selecteer alles (voor het gemak). Klik op "Toepassen", sluit alle vensters en programma's, herstart de PC. Gaat het nu wel?

Nog steeds geen succes, download en installeer dan GSpot. Laad die avi in GSpot en bkijk de resultaten. Het moet er ongeveer zo uitzien.

gspotwh1.jpg


Als er foutmeldingen in één of meer vakjes staan, deugt die avi niet.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip, maar het is niet Wmp die weigert, zodra als ik in verkenner het mapje aanklik en de filmpjes wil weergeven springt verkenner weg en komt mijn bureaublad terug.
Als de filmpjes en de map worden verwijdert, is er niets aan de hand en blijft verkenner open staan.
We hebben de filmpjes op een andere pc geprobeert en daar werk het prima.
 
Als je via Start naar Uitvoeren gaat, tik dan in het zoekvenster sfc /scannow. De beschermde systeembestanden van Windows worden gecontroleerd, zonodig worden beschadigde bestanden van de Windows installatie CD gehaald. Leg die CD dus in de lade. Er verschijnt een voortgangsvenster en na afloop van de controle verdwijnt dat zonder enige mededeling. Als je het lichtje van je CD-Rom speler ziet flikkeren, wordt er een beschadigd bestand vervangen of een verdwenen bestand aangevuld.
 
Ik heb gedaan wat je zei, het duurde plm 15 minuten om alles te controleren. Ik heb de pc opnieuw opgestart en nu ook geprobeert om rechtstreeks vanaf een usb stick de files te openen, hier doet zich precies hetzelfde voor: de map wordt geopend, je blijft enkele seconden een zandlopertje zien en het beeld springt weg:confused:
Mvg Ron
 
Gedaan, maar helaas maakt dit geen verschil. Ik kan het filmpje op de usb stick wel via WMP openen en afspelen, maar als ik het filmpje in de map mijn video`s heb opgeslagen en probeer te openen gaat het fout. Ik zou toch gewoon AVI filmpjes moeten kunnen opslaan en afspelen?
 
start/uitvoeren/regsvr32 /u shmedia.dll

copy/plak

Just to be clear, explorer crashes because of bad encoding that affected the thumbnails view of the file. Turning off thumbnails would therefore stop the crashes. If your explorer is crashing because you are trying to play the file (as opposed to just viewing the files in a folder) than it's more likely you have a corrupt video file. Personally, just to ID the problem, I would undo your registry change and turn off thumbnails and then try play the file

end copy

dwz. miniatuurweergave uitschakelen voor de betreffende map
 
Laatst bewerkt:
Ik heb trouwens G-spot geprobeert, deze geeft bij
File: File truncated (zit hier misschien iets fout?)
Video: 3 compatible codecs installed
Audio: PCM, no codec required
 
Gelukt!!:)
Eindelijk kan ik de files benaderen! En zelfs openen!
Allemaal heel hartelijk dank voor jullie hulp/ondersteuning:thumb::thumb:
Ik ben geweldig geholpen en zeeer in mijn nopjes.
Bedankt, bedankt, ik zat hier enorm mee in mijn maag.
Met vriendelijke groet, Ron
 
Dat is mooi, ik neem aan dat de oplossing van pete1 de "verlossing" bracht?
En zou je de vraag op "opgelost" willen zetten? :)
 
Jaja, natuurlijk. In mijn enthousiasme was ik dat vergeten, sorry:eek:
Jij ook natuurlijk nog ontzettend bedankt Boeing.
Mvg Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan