DVD+R wordt niet herkend door laptop en DVD speler

Status
Niet open voor verdere reacties.

mielaike

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2007
Berichten
5
Ik heb enkele dvd's geschreven met Nero, maar als ik die daarna in mijn laptop steek of in mijn dvdspeler, dan wordt deze schijf niet herkend...
Kan er iemand mij hiermee helpen?
Alvast bedankt
 
Dat weet ik niet...
En ik heb eigenlijk ook geen idee hoe je dat kan checken:eek:
 
Als je in nero burning rom een nieuwe compilatie aanmaakt dan zie je op het laatste tabblad "branden" staan.
Onder het kopje "actie" staan een aantal opties. De onderste "schijf sluiten" moet zijn aangevinkt.
Wanneer ik een DVD (data) wil branden, kan ik hem trouwens niet eens uitzetten zie ik. Dus waarschijnlijk zullen jouw dvd's dan ook wel afgesloten zijn. Maar controleer het toch maar even.

Anders zou ik graag willen weten wat je gebrand heb en op welke manier.
 
Ik heb de dvd's geschreven als data-dvd's en ik denk sommige als multisessie, maar ik ben niet meer zeker. Maar dan nog zouden degene zonder multisessie moeten werken.... Maar wanneer ik de dvd's probeer op een andere laptop dan worden deze weer wel herkend.. Zo vreemd
 
Ja dat heb ik bij mijn tante ook gehad, ene wel andere niet. Geen idee waar het aan ligt, persoonlijk denk ik de brander.

Multisessie schijven worden NIET afgesloten. En zijn daarom ,behoudens op de pc, meestal niet leesbaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan