.ISO en .VOB naar MPEG

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rubbish

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2007
Berichten
5
Ik heb een homevideo gemaakt.
Deze kan ik van de schijf (8cm dvd) helen als iso en als .vob
Het ene doe ik dmv kopie en dan krijg ik .vob, het andere met dvd-decrypter en dan krijg ik .iso
Het zijn dan bestanden van totaal 1,3Gb.
Allebei krijg ik niet geopend in een dvd-bewerkingsprogramma. :confused:
Volgens mij moet ik deze eerst omzetten naar Mpeg(2?).

Met welk programma kan dit?
En moet ik Mpeg of Mpeg2 hebben? Wat is het verschil?
 
Een vob is een mpeg2, je kunt hem kopieëren en renamen naar een mpeg2, maar meestal zijn het er meerdere, dan wordt het moeilijker.

Overigens kun je toch die vob file ook afspelen, ook met WMP, althans daar doe ik het mee, van een DVD of gekopieërd van schijf.
 
Renamen heb ik geprobeerd zonder suc6. Ik wil ze echt omzetten/converten.
Het gaat dus niet om het afspelen, dat lukt wel.
 
Gebruik zelf MediaCoder voor het converteren van alles naar alles, wel goed instellen want die zijn legio.

Maar eigenlijk snap ik nog niet echt wat de bedoeling is, waar wil je het op hebben?:eek:

PS, een ISO is een diskimage, die kun je eigenlijk niet omzetten, wel mounten met b.v. DaemonTools en de inhoud kopieëren, of branden als image, weet alleen niet of die dan op een andere groote DVD kan.
 
Laatst bewerkt:
De bedoeling is simpel.
Ik heb verschillende (8cm) dvd-tjes gevuld met film tijdens mijn vakantie.
De grootte van deze schijfjes is 1,2Gb p.st.
Ik heb 6 van deze schijfjes van 1,2Gb en wil uiteindelijk 1 dvd van 4,7Gb (dvd5).
Het bewerkingsprogramma wat ik ter beschikking heb pakt deze formaten niet (.iso en .vob).
Ik wil dus deze 6 mappen met film (.iso of .vob, deze keuze heb ik) omzetten naar 6 mappen met mpeg (dit bestand wordt als het goed is wél gelezen door het bewerkingsprogramma).
Deze wil ik dan bewerken tot 1 film die op een normale dvd5 past.
Dus:

Met welk programma (en met uitleg en instellingen) kan ik de formaten .iso of .vob omzetten naar mpeg?
 
Nogmaals, je kunt die vob extensie veranderen naar mpg, dan heb je toch een mpeg2 file, die extensies voor mpeg1 en 2 is mpg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan