mp3 player navigatie vraagt om M3U bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

duin1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
1.695
Ik heb in mijn map muziek MP3 audiobestanden staan.Die wil ik eigenlijk overzetten naar een SD card voor mijn navigatiesysteem Garmin.

Nu staat in de gebruiksaanwijzing van de navigatie het volgende:
Maak een afspeellijst met MP3-bestanden met behulp van Uw computer en een audioprogramma.Sla de afspeellijst op als M3U-bestand.

Hoe moet ik dit nu doen? Of kan ik gewoon sd card in navigatie doen na mp3 audiobestanden naar sd card gekopieerd te hebben?:confused:
 
Klinkt alsof je toch eerst een afspeellijst moet maken, omdat de garmin blijkbaar alleen afspeellijsten afspeelt.

Een .M3U afspeellijst kun je o.a. maken met Windows MediaPlayer (let op: Die slaat afspeellijsten standaard op als .pls bestanden, dus bij het opslaan even aangeven dat je het .m3u formaat wilt gebruiken), of winamp

Ben dan wel zo slim om, per afspeellijst, een aparte map te maken met de mp3's erin die je in die afspeellijst wilt opnemen, en sla de afspeellijst zelf ook op in die map.

Daarna de hele inhoud van de map (dus de mp3's en de afspeellijst) via de sd-kaart overbrengen naar de Garmin.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
lukt me niet

lukt me niet er een ander formaat van te maken.Winamp downloaden?
Is dat een automatischer oplossing?:eek:
 
Het is toch echt niet moeilijk. Kies (zodra je een goede afspeellijst hebt samengesteld) op Bestand -> Afspeellijst opslaan als ... -> (Zie bijlage).

Zorg er dus voor dat de afspeellijst in dezelfde map wordt opgeslagen als de bijbehorende mp3's (dus niet opslaan in My Playlists).

Succes,

Tijs.
 

Bijlagen

  • m3u_playlist_opslaan_wmplayer.JPG
    m3u_playlist_opslaan_wmplayer.JPG
    31,7 KB · Weergaven: 159
nieuwe map

Afspeellijst gemaakt.
Nu komt er in mijn map 'mijn muziek' alleen een nieuwe map bij genaamd "mijn afspeellijsaten.
De muziek MP3 staan al en noig steeds in de map 'mijn muziek'
Hoe krijg ik die nu als mu3 bestand op cardje voor mp3 player etc.?
 
Probeer het volgende: Verplaats je .m3u bestand uit Mijn Afspeellijsten naar de map Mijn Muziek.

Dubbelklik op het .m3u bestand.

Als het goed is gaat nu de muziek spelen.

Klopt dat, dan de hele inhoud van Mijn Muziek (maar zonder de submappen, zoals Mijn Afspeellijsten en zonder de snelkoppeling naar Voorbeelden van muziek) op die memory-kaart kopiëren en overbrengen naar je Garmin.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan