Groen menu bij Pinnacle Studio 11

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilberg

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2003
Berichten
62
Na goede ervaringen te hebben opgedaan met Studio 7 t/m 10, heb ik nu te maken met een probleem waar ik nog niet eerder tegenaan gelopen ben. Ik krijg namelijk een groen menu, wanneer ik Studio 11 de DVD laat berekenen.
Het filmpje maken, het menu aanmaken e.d. levert géén probleem op. Daar heb ik genoeg ervaringen mee opgedaan.
Het voorval doet zich voor wanneer ik in "3. Bewerken", het programma een schijfimage of DVD laat berekenen. Het menu (in het preview schermpje) wordt groen. Na het doorlopen / berekenen van het menu wordt "de rest" van het filmpje normaal weergegeven in het preview scherm.
Het uiteindelijke resultaat (op DVD óf de Image) levert een groen menu op waar je wel de knoppen op kunt bedienen (als je ze weet te vinden) én de hoofdstukken kunt starten.
Ik heb geprobeerd of het misschien aan het gekozen menu lag. Dat maakt niets uit. Zowel de standaardmenu's, als de menu's die je kunt activeren (na betaling) geven hetzelfde probleem.
Ik heb het meegeleverde bestand "check 3D server" een controle laten uitvoeren van de grafische kaart.
Mijn Engels is niet bijzonder sterk, maar volgens mij is daar niets aan de hand (zie bijlage)

Hoe kan ik dit probleem oplossen ???
 

Bijlagen

  • 3D render.JPG
    3D render.JPG
    18,9 KB · Weergaven: 88
Er wordt wel gemeld dat er een ernstige systeemfout is opgetreden.

Ik heb even bij de support van Pinnacle gekeken. Hier is het antwoord op de vraag: de achtergrond van het "motion" menu is groen. Pinnacle zegt dat zoiets kan gebeuren als Windows recent opnieuw is geinstalleerd, of als het project naar een ander systeem is overgezet. De oplossing zou zijn om MPEG-2 te activeren, daarna naar het menu in de tijdlijn te gaan, rechts te klikken en te kiezen voor “Go to Title/Menu Editor.” Er hoeft nu niets gewijzigd te worden in het menu, klik op OK. Hierna zou de menu-achtergrond weer zichtbaar moeten zijn.
 
Dat kan kloppen.
Nog niet zolang geleden is mijn C schijf ( zo goed als versleten) overgezet naar een nieuwe C schijf.
Doch dat is voordat ik Studio 11 hebt geinstalleerd.

Ik ga jouw aanwijzigingen volgen en laat weten of het is gelukt.:confused:
 
@ Wilberg: hoe herkenbaar, ik heb sinds vorig jaar Studio 11 Ultimate. Vaak is bij het onderdeel "maak film" mijn previeuw zwart. De hoofdstukken lichten wel op, maar alleen de kaders en titels. Is je probleem inmiddels verholpen? Bij mij is het dan gokken of het branden lukt. Wel geeft de technische hulp van Pinnacle (Engels) een aantal tips, zoals: - tijdelijke bestanden weggooien (zie menu onder "bestand") - laatste patch installeren (dus zorgen dat je programma up-to-date is) en in je video- instellingen moet "renderen op de achtergrond toestaan" zijn aangevinkt. Verder de laagste snelheid om te branden kiezen en voor het branden de groene balk laten uitrazen. Dat is nl. renderen op de achtergrond. En dan pas overschakelen naar "maak film". Soms is een herstart ook al voldoende.

Ik brand mijn projecten eerst op een dvd-rw om het resultaat te bekijken en dat is maar goed ook, want bij 2 titels had ik een keer strepen door het beeld, alsof er autobanden overheen waren gereden. Oplossing: ander lettertype kiezen voor die bepaalde titels.

Ook krijg ik soms tijdens het branden de melding: "Exportfout, echte tijd... bla bla bla" (verwijst naar een of andere file die ik niet kan terugvinden). Houd moed, start je computer opnieuw op en probeer het opnieuw (net zo lang tot het branden wel lukt). Want de technische help van Pinnacle beweert dat ze je binnen 24 uur antwoorden, maar in dit geval geven ze geen reactie, ook niet als je ze er nog een keer aan herinnert.:confused:

Wie van de kenners heeft al ervaring met ProDAD Vitascene en Bias Soundsoap? Lijkt eenvoudig maar ik moet toch nog even puzzelen hoe het allemaal werkt. Tot nog toe vind ik nl. alleen ingewikkelde handleidingen in het engels. En de engelstalige demo's die op internet te vinden zijn gaan met net even te snel... Maar het lijkt me geweldig als je het kunt! Wát een mogelijkheden.
 
Nee, het is nog niet opgelost.
Mijn computer heeft het inmiddels in zijn geheel begeven en ik zit midden in een verhuizing.
Studio 11 zal ik binnenkort op een geheel nieuwe Vista machine installeren en daarna maar weer eens kijken of alles werkt zoals het moet werken.

Nu inmiddels ook al versie 12 uit is, zal ik eventueel overwegen die versie te installeren.

Wordt vervolgd.
 
Dat was ik nog vergeten te vermelden ja, ik werk zelf met Vista. Alles doet het verder prima, alleen die preview in Pinnacle dus nog niet altijd. Vooral als je erg veel hoofdstukken (chapters) hebt in een menu.

Laatst dacht ik dat een dvd succesvol gebrand was, maar tijdens het afspelen bleek dat ik bijv. niet kon zappen naar de 3e paginga van het menu en meer van dat soort fratsen. Techn.hulp van Pinnacle raadde me aan om een MPEG2-file van het project zonder menu te maken, deze file later in te laden in een nieuw project en dan opnieuw een menu maken. Dit ging prima. Ik dacht dat hiermee de kwaliteit achteruit zou gaan, maar niets is minder waar.

Heeft iemand trouwens ervaring met het zelf maken van een bewegend menu? Ik heb bijv. een zonsondergang gefilmd in Stavoren (FR) en die zou ik best als menu willen gebruiken. Iemand tips?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan