Wit beeld wmp

Status
Niet open voor verdere reacties.

murdockie

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2007
Berichten
5
Ik heb een probleem met windows media player. Als ik daarin namelijk video bestanden wil afpspelen krijg ik wit beeld, het geluid doet het wel gewoon. Ik heb alle codecs geinstalleerd die nodig zijn en dit ook nog eens gecontroleerd met videoInspector. Heb ook al andere media players geprobeerd zoals bsPlayer, media player classic en nero showtime. Ook hierbij krijg ik hetzelfde witte beeld maar wel het geluid. Om het nog duidelijker te maken heb ik een screenshot erbij geplaatst van hoe ik het zie. Ik weet niet of het van belang is maar heb k-lite codec pack geinstalleerd voor de codecs.

Screen: klik

Wie kan mij helpen,

Bij voorbaat bedankt
 
Even een paar vraagjes:

Heb je het bij 1 filmbestand of bij verschillende?

Welke codecs heb je allemaal geinstalleerd en hoe? Verschillende codec-packs of 1??
 
Ik heb het probleem bij alle filmbestanden (ook degene die geen aparte codecs nodig hebben), ook verschillende extensies maakt niet uit (mwv, avi. mpeg).

Ik heb de volgende codecs geinstalleerd:

codecs.jpg


Heb alleen de k-lite codec pack geinstalleerd. En verder niet apart een divx codec of iets dergelijks. Alleen het rare is dat het het wel gedaan heeft. Ik kan me vaag iets herinneren dat ik iets moest accepteren in ffdshow maar dit kwam ook gelijkertijd met een update van wmp11 dus het zou daar ook aan kunnen liggen.
Daarom heb ik ook geprobeerd om het codec pack te verwijderen en daarna los alleen de divx/xvid codec geinstalleerd maar dit maakt ook niks uit. En dat het iets te maken heeft met de update van wmp11 lijkt me sterk omdat ik het probleem ook bij andere media players heb.
 
Heb je de recentste update van DirectX 9 geinstalleerd? Als je Windows XP hebt, kun hem op de site van Microsoft downloaden.
Je moet wel je exemplaar van Windows eerst laten valideren.
 
Ik heb windows vista, zal daarvoor eens kijken naar de laatste directx.

Edit: directx 10 is geinstalleerd.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt (daarna) ook nog via Start naar Uitvoeren gaan, zet in het venster "dxdiag" en klik OK. Je krijgt dan uitgebreide info over al je multimedia-apparaten en de eventuele problemen daarmee.
 
------------
DxDiag Notes
------------
Display Tab 1: No problems found.
Sound Tab 1: No problems found.
Sound Tab 2: The file P17.sys is not digitally signed, which means that it has not been tested by Microsoft's Windows Hardware Quality Labs (WHQL). You may be able to get a WHQL logo'd driver from the hardware manufacturer.
Sound Tab 3: The file P17.sys is not digitally signed, which means that it has not been tested by Microsoft's Windows Hardware Quality Labs (WHQL). You may be able to get a WHQL logo'd driver from the hardware manufacturer.
Input Tab: No problems found.

Zo te zien alleen problemen met het geluid.
 
Heb je de laatste (Vista) versie van het stuurprogramma van je grafische kaart geinstalleerd?
 
Hij doet et! :) Heb dus de laatste drivers geinstalleerd. Hartstikke bedankt voor de snelle antwoorden :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan