van 2.1 naar 5.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

superpat

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2007
Berichten
8
Ik heb boxen van logitech x-530 5.1, maar ik heb een geluidskaart van 2.1 erin zitten, maar bij mijn boxen zat een zwart dingetje waarmee je hem naar 5.1 kan overzetten maar hoe doe je dat?

groetjes superpat
 
Je gaat nooit echt 5.1-geluid krijgen als je een stereo-geluidskaart in je pc hebt zitten. Hooguit kan je met dat convertertje het stereogeluid over de 5 boxen krijgen, maar het geluid blijft stereo. Dus bijv. geluidseffecten die van links komen, hoor je dan over de 2 linker-boxen ipv 1 box.

Mijn ervaring is dat het voor geen meter klinkt en eigenlijk helemaal niet nodig is.
 
De enige oplossing is inderdaad een geluidskaart kopen die 5.1 geluid ondersteund. Waar wil je de speakers voor gebruiken? Slechts muziek? Of ook gaming in 5.1 en films?
 
ik wil ze voor films/games/muziek gaan gebruiken, dus ik moet een 5.1 geluidskaart kopen?
 
Als je echt 5.1 geluid wilt wel ja, anders krijg je van die effecten zoals Muurhond zegt en daar heb je geen 5.1 set voor gekocht.
 
ok bedankt:thumb:
maar weten jullie nog een goed merk of site waar ik een goede goedkopen 5.1 geluidskaart kan kopen?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hier nog wel wat liggen hoor, geen probleem!
Wat voor systeem heb je en wat is je besturings-systeem?
 
Microsoft Windows XP Professional Versie 2002 service pack 2
AMD athlon(tm) XP 2000+ 1.26GHz 512MB
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan