dvd op harde schijf met menu's

Status
Niet open voor verdere reacties.

globus

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2007
Berichten
7
hallo allemaal

ik heb een probleem ik wil graag een dvd met de menu's en alles wat er bij hoort in 1 bestand hebben die ik zo kan openen dus GEEN iso bestand

is dit mogelijk zo ja met welke programma's doe ik dat

ik hoop dat jullie me kunnen helpen
alvast bedank voor de moeite

Johannes Wiersma
 
Dat kan volgens mij niet.
Een DVD bevat meerdere VOB bestanden waaronder ook het menu.
 
Dan begrijp ik je misschien verkeerd :confused:

Wat wil je doen ?

Wil je de DVD inpakken met een compressieprogramma tot 1 bestand ?
Of wil je 1 bestand, zodat je daarop klikt en daarna het menu ziet en dan verder de DVD kunt afspelen.

Het laatste kan niet en wil je het inpakken zou je WinRar of WinZip kunnen gebruiken.
 
Dan begrijp ik je misschien verkeerd :confused:

Wat wil je doen ?

Wil je de DVD inpakken met een compressieprogramma tot 1 bestand ?
Of wil je 1 bestand, zodat je daarop klikt en daarna het menu ziet en dan verder de DVD kunt afspelen.

Het laatste kan niet en wil je het inpakken zou je WinRar of WinZip kunnen gebruiken.

Of wil je 1 bestand, zodat je daarop klikt en daarna het menu ziet en dan verder de DVD kunt afspelen

dat wil ik graag
is er echt geen mogelijk ?
 
Niet dat ik weet. Kan volgens mij ook helemaal niet, omdat je zoals ik eerdere vertelde meerdere VOB's hebt.
Maar even uit nieuwsgierigheid, waarom zou je dit willen ? Misschien is er een andere mogelijkheid om jouw probleem op te lossen.
 
ik doe een ict opleiding en nu hem ik een vraag van een klant om een info dvd op het netwerk te zetten normaal zet je een dvd om naar avi maar dat kan nu niet want er zitten menu's bij en zonder die menu's heb je er niks aan
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het zelf nooit geprobeerd via het netwerk, maar misschien als je een goede player gebruikt op de PC waarop je de films af wilt spelen.
Nero Show Time kan dit op een standalone PC, maar of de datastroom via het netwerk goed verloopt, heb ik nooit uitgeprobeerd.
 
ik heb de klant gebeld en nu wil hij gewoon de dvd op de server hebben en dat je het menu aan klikt en dat je dan gewoon de dvd kunt afspelen dus dan hoeft het niet in 1 bestand meer
en het hoeft geen dvd kwaleit meer te zijn hoe kleiner hoe beter (moet nog wel mooi zijn)
 
Heel verstandig.
Ik weet natuurlijk niet hoe groot de films zijn, maar meestal hebben deze een grote omvang en dit realtime afspelen via een netwerk kan nogal wat problemen geven.
Het netwerk zal niet alleen voor de film gebruikt worden
 
Het is moeilijk te zeggen of zoiets helemaal gaat lukken.
Ten eerste weet ik niet hoe groot de videobestanden zijn en welke snelheid het netwerk heeft , hoe zwaar het netwerk belast wordt en hoe groot het scherm is dat gebruikt wordt.

Je hebt met een gegeven te maken en dat is dat nagenoeg elk videobestand groot is en als je dit via een netwerk af wilt spelen heb je te maken met data wat van de ene PC naar de andere getransporteerd moet worden. Als deze datstroom trager is dan er afgespeeld moet worden, zal de film gaan stotteren of haperen en dat wil je niet.

Dus zal je de film kleiner moeten gaan maken en dat geeft nogal wat kwaliteitsverlies, zeker als je dit ook nog op een grootbeeldscherm af wilt spelen.

Om de film of films kleiner te maken zal je deze eerst moeten rippen naar een bestandsformaat waarmee jij de film kleiner kan maken ( b.v. mpeg of avi in Windows Moviemaker )
Daarna zal je software moeten hebben om hiervan weer een nieuwe DVD samen te stellen en te branden.

Kortom je moet een nieuwe DVD maken met films die je verkleind hebt en dan is het nog de vraag of de kwaliteit acceptabel is of dat de datastroom het niet aankan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan