Foto uitsnijden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit kan gewoon met paint hoor...
Open je foto, selecteer het gebied dat je wil blijven bewaren en klik op CTRL - C.
Open dan een nieuw leeg venster, en klik dan weer op CTRL - V.
Dan kan je hem opslaan.
 
vaak onprecies en lastig. voor foto's wil je betere kwaliteit dan bijv een plaatje. ik gebruik gewoon microsoft picture manager. krijg je bij microsoft office 2003 of 2007 xp maakt niet uit
 
Adope photoshot

Je hebt toch bij adope Photoshot zo een toverstafje waarmee je de foto kan uitsnijden.

Zo een soort software heb ik nodig. Met paint lukt het niet ik wil zeg maar precies uitsnijden. Het moet Freeware zijn
 
Sorry

Het handigste is Irfanview.
Kader trekken, Ctrl + X, Nieuwe afbeelding openen, Ctrl + V

Niet vergeten,

en opslaan, want hij doet het niet zelf
 
Laatst bewerkt:
Je blijft leren

@ Merlin:

Ik zelf gebruikt PaintDotNet. Kan jij aangeven of er grote verschillen zijn met Gimp , behalve dan het van origine Linux based is.

Alvast bedankt,

Eric:thumb:

Als het alleen om uitsnijden gaat en eenvoudige bewerkingen, geeft ik nog steeds de voorkeur aan het freeware programma Irfanview. Het is volgens mij ook de enige die bij het openen niet in de war raakt van verkeerde extensies. Hij meldt gewoon het is een bitmap met de extensie jpg (of andersom), wil je dat corrigeren?:D
Heb hem ook standaard staan als applicatie die plaatjes opent. Hij kan nog veel meer, maar dat gebruik ik alleen als de andere dienst weigeren. Zo vind ik Thumbnails van Irfan veel handiger dan die domme XP versie.
 
Laatst bewerkt:
@ Eric_Daleboudt:

Persoonlijk gebruik ik PaintShopPro. Ik gebruik ook Irfanview voor kleine bewerkingen zoals een uitsnijding of formaatconversie of om snel een diashow aan te maken, e.d.
Maar de originele vraagsteller wou meer precisie en freeware, vandaar dat ik naar Gimp verwees.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan