opstarten windows xp foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Duiveltje88

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2006
Berichten
44
Hallo,

sinds een paar weken heb ik het probleem dat mijn windows XP niet meer goed opstart.
Elke keer als ik mijn pc aan doe, krijg ik de melding dat windows niet kan opstarten.
Ik kan dan kiezen om in de veilige modus op te starten, idem met opdrachtprompt en netwerkmogelijkheden, met de laatste bekende juiste configuratieinstellingen of windows normaal starten..

ik druk dan windows normaal starten en mijn pc doet het dan wel gewoon.. maar dat dit elke keer is als ik mijn pc opstart, wil zeggen dat er iets mis is..

Ik wou toen mijn c-schijf formatteren zodat ik mn windows er opnieuw op kon zetten maar dan geeft hij aan dat de schijf niet geformateerd kan worden.. er staat dat ik alle schijfhulpprogramma's moet afsluiten en controleer de inhud van de schijf..

(toen ik namelijk probeerde om mijn pc op te starten vanaf de cd-rom, gaf hij aan dat er een nieuwe versie van windows opstaat :confused:)

is hier een oplossing voor???
 
probeer eens het volgende:
In deze computer rechts klikken op de c schijf en dan de tab extra en daar schijfcontrole.
Pc afsluiten en weer op laten starten en de schijf laten controleren en evntueel repareren.
Mogeljk ben je dan volgende keer van de melding af.
mvg leo
 
Hoi !

Om dat probleem met: Nieuwer besturings-systeem..... op te lossen moet je opstarten van de XP-CD.

Je kunt dan kiezen voor: betsaand beturingssysteem repareren, of: partitie verwijderen, formatteren en opnieuw installeren.

Wil je een repair-install doen vanuit Windows, zul je je XP-CD moeten slipstreamen met SP2:
http://www.planet.nl/planet/show/id=74274/contentid=508636/sc=ef8a17

Greetz,

Harry.
 
probeer eens het volgende:
In deze computer rechts klikken op de c schijf en dan de tab extra en daar schijfcontrole.
Pc afsluiten en weer op laten starten en de schijf laten controleren en evntueel repareren.
Mogeljk ben je dan volgende keer van de melding af.
mvg leo


dit had ik al eens gedaan bij uitvoeren en dan chkdsk..
hij geeft aan geen fouten te kunnen vinden maar toch kon hij weer niet normaal opstarten..
 
Hoi !

Om dat probleem met: Nieuwer besturings-systeem..... op te lossen moet je opstarten van de XP-CD.

Je kunt dan kiezen voor: betsaand beturingssysteem repareren, of: partitie verwijderen, formatteren en opnieuw installeren.

Wil je een repair-install doen vanuit Windows, zul je je XP-CD moeten slipstreamen met SP2:
http://www.planet.nl/planet/show/id=74274/contentid=508636/sc=ef8a17

Greetz,

Harry.


ik zal mijn windows cd erin doen en dan proberen te herstellen... :thumb:
 
dit lukt ook niet.. hij geeft aan dat er een nieuwere versie opstaat:(

en de opties die je aangaf stonden niet in het menu..
wat ik ook aanklikte.. het lukte niet, ik kon alleen door de cd-rom bladeren maar dat leverde niks op.

gewoon formatteren lukt ook al niet..

ik wil weten wat de fout is (en of die te herstellen is) of gewoon mijn schijf leeghalen en mijn windows opnieuw installeren.

dit moet op een of andere manier wel lukken toch...?
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat het niets geholpen heeft.
Heb je al een systeemherstel naar een datum voor het probleem overwogen.
Nog een mogelijkheid die in mij opkomt is om te kijken naar wat er opstart.
met uitvoeren -> msconfig
Misschien probeert ie defrag.exe (of een ander schijfprogramma) zonder succes op te starten.
windows installeren na een format c, kan, daarna moet je dan sp1 en 2 er nog opzetten, afhankelijk van de versie die je hebt.
Dat probeert harry snor je te besparen met de slipstreamcd..
mvg leo
 
Laatst bewerkt:
msconfig heb ik geopend.. onder opstarten staat niks van defrag ofzo gewoon programma's die horen op te starten.
systeemherstel heb ik gedaan, helpt ook niet.. het rare is trouwens wel dat ik niet verder terug kan dan 3 september, ik dacht dat je 3 mnd terug kon?? als ik me goed herinner kon ik dat andere keren wel namelijk..

Groetjes Sandy
 
msconfig heb ik geopend.. onder opstarten staat niks van defrag ofzo gewoon programma's die horen op te starten.
systeemherstel heb ik gedaan, helpt ook niet.. het rare is trouwens wel dat ik niet verder terug kan dan 3 september, ik dacht dat je 3 mnd terug kon?? als ik me goed herinner kon ik dat andere keren wel namelijk..

Groetjes Sandy

Hoeveel vrije rumte heb je nog op je harde schijf?
 
hallo,

mijn probleem is min of meer opgelost..
ik heb een nieuwe pc van mn vriend gekregen :love:


ook had ik zoiets raars met die vorige dat ik hem vorige week aan wilde drukken en toen kwam er een grote blauwe vonk bij de voedingskabel vandaan... kreeg hem daarna ook niet meer aan de praat :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan