Blauw scherm na verse installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

tommyboy8

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2004
Berichten
125
Omdat ik vroeger om de 5 haverklappen een blauw scherm kreeg heb ik na een jaar besloten om eens een verse installatie te doen... Dit gedaan, was nog geen 10minuten bezig, enkel drivers van mobo geinstalleerd en de miserie ging gewoon verder ... Dit is ondertussen 5 dagen geleden en heb ondertussen al tal van blauwe scherme gehad... Vandaag 3 x op een kleine 4uur :evil: Van de 3 van vandaag heb ik een foto gemaakt... kunnen jullie hier iets van maken en eventueel oplossing bieden???

Mvg Tommy
[smallimg]http://i202.photobucket.com/albums/aa244/fiestaboyke/DSCF0236.jpg[/smallimg]

[smallimg]http://i202.photobucket.com/albums/aa244/fiestaboyke/DSCF0239.jpg[/smallimg]

[smallimg]http://i202.photobucket.com/albums/aa244/fiestaboyke/DSCF0236.jpg[/smallimg]

(afbeeldingen zijn klikbaar)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
!) Ati2dvag is een atidriver. mogelijk zijn de drivers van je videokaart corrupt,
verwijder deze via configuratiescherm->software, download de nieuwste en installeer deze.
Houdt er rekening mee dat het geheugen van je videokaart defect.
3dmark draaien moet dan problemen geven ook met de nieuwste drivers..
Ook is er een kans op defect geheugen,
controleer met memtest wat je hier kunt downloaden en op een cd branden.
Laat dit een tijd lopen,(officieel 24 uur, maar grove fouten zie je eerder).

mvg leo
 
!) Ati2dvag is een atidriver. mogelijk zijn de drivers van je videokaart corrupt,
verwijder deze via configuratiescherm->software, download de nieuwste en installeer deze.
Houdt er rekening mee dat het geheugen van je videokaart defect.
3dmark draaien moet dan problemen geven ook met de nieuwste drivers..
Ook is er een kans op defect geheugen,
controleer met memtest wat je hier kunt downloaden en op een cd branden.
Laat dit een tijd lopen,(officieel 24 uur, maar grove fouten zie je eerder).

mvg leo

Verkeerde drivers?? Deze heb ik geinstalleerd van de cd-rom dus :shocked: Heb alleen de driver van het sound on board gedownload via de website omdat ik deze cdrom niet vond ... Mijn moederbord is een asus K8U-X....
 
Met corrupt bedoel ik niet verkeerd, maar dat iets mee is mis gegaan.
Verder kun je beter de nieuwste catalyst videokaart drivers downloaden (dat kan hier) en dan die proberen.
Eerst de oude verwijderenop de beschreven manier., liefst in de veilige modus.
Heb je trouwens ook sp 1 en 2 geinstalleerd, ook belangrijk.(uhh je hebt toch XP?)
en welke video kaart gaat het om?.
mvg leo
 
Laatst bewerkt:
Het gaat om een moederboard van asus met video en sound on board ... Hier is een screenshot van m'n systeem
[smallimg]http://i202.photobucket.com/albums/aa244/fiestaboyke/pctom.jpg[/smallimg]
(klikbaar)

En van die Ati driver, waar vind ik die? Ondertussen moet ik al snel typen want pc is totaal niet meer betrouwbaar. Is sinds ik deze topic daarnet opgestart heb alweer VIJF x uitgevallen met blauw scherm :evil: Wordt er gewoon ziek van :(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oké, advies blijft om de nieuwste drivers te downloaden, maar bij onboard video is het beter om dat bij asus (van het moederboard zelf) op te halen.
uit je post en het screenshot kan ik niet halen over welk moederbord we het hebben, maar dat kan je makkelijk achterhelen op hun -trage- site
overigens is blijft ook een geheugen defect staan. de onboard video maakt daar ook gebruik van.
suc6
 
Oké, advies blijft om de nieuwste drivers te downloaden, maar bij onboard video is het beter om dat bij asus (van het moederboard zelf) op te halen.
uit je post en het screenshot kan ik niet halen over welk moederbord we het hebben, maar dat kan je makkelijk achterhelen op hun -trage- site
overigens is blijft ook een geheugen defect staan. de onboard video maakt daar ook gebruik van.
suc6


Ok, maar welke drivers moet ik dan juist de-installeren en welke opnieuw installeren? Want op gebied van dat soort pc dingen ben ik maar een beginner :eek: Die Memory test doe ik vanacht. Moet ik die bootable ISO dan downloaden en dan branden en pc opnieuw opstarten via cd-rom?

Mvg tommy
 
Dat van memtest klopt er staat op hun site hoe je het precies doet.
op de site van asus moet je bij support-> download je moederbord type invullen en vervolgens de vga drivers downloaden.
Verwijderen van de oude drivers doe je via configuratie scherm ->software of via apparaat beheer (op deze computer rechtsklikken-> eigenschappen->aparaatbeheer) en dan bij beeldscherm adapter de installetie ongedaan maken.
mvg leo
 
Dat van memtest klopt er staat op hun site hoe je het precies doet.
op de site van asus moet je bij support-> download je moederbord type invullen en vervolgens de vga drivers downloaden.
Verwijderen van de oude drivers doe je via configuratie scherm ->software of via apparaat beheer (op deze computer rechtsklikken-> eigenschappen->aparaatbeheer) en dan bij beeldscherm adapter de installetie ongedaan maken.
mvg leo

En dat doe ik gewoon nu ofzo, of in veilige modus? en hoe geraak ik in veilige modus? :eek:
 
En dat doe ik gewoon nu ofzo, of in veilige modus? en hoe geraak ik in veilige modus? :eek:

hee geen:eek: als je iets niet weet, gewoon vragen:thumb:
Bij het opstarten, direct na het bootscreen (eerste scherm) herhaaldelijk op ctrl drukken, dan de veilige modus kiezen uit het menu dat verschijnt.
 
Ok, heb de drivers eerst verwijderd in veilige modus maar toen ik de pc terug normaal opstarte en ik ging kijken in apparaatbeheer dan stonden ze er weer gewoon tussen :confused: Heb dan maar gewoon op de site van asus de Uti drivers ofzoiets geinstalleerd en nu maar afwachten zeker ... Ga vanacht de pc mem test laten uitvoeren. Ik hou jullie ZEKER op de hoogte :)
Alvast bedankt voor de hulp...

greetz
 
Graag een volgende keer je afbeeldingen aanpassen, zodat de lay-out van de pagina normaal blijft. Klik op je eigen bericht op "aanpassen", dan kun je zien hoe ik je afbeeldingen klikbaar gemaakt heb en ze niet zo groot meer worden weergegeven op het forum.
 
Over de afbeelding van je desktop gesproken
Vista conformation pack, windows blinds oid.
Ziet er mooi uit, maar vraagt ook heel wat van de videokaart.
Met onboard video zou ik ook even kijken of het allemaal niet soepeler loopt zonder deze uiterlijke verbeteringen.
mvg leo
 
Dat Vista pack staat er nog maar net op en had het ervoor ook altijd. Ook bij de vorige installatie's... Ik heb die Memtest vanacht laten draaien : 9.30uurtjes. Hier zijn foto's. Kunne jullie er iets van maken?

Mvg Tommy

DSCF0244.jpg


DSCF0243.jpg
 
goedemorgen
Errors moet 0 zijn, dat is niet bepaald het geval :shocked:
Duidelijke zaak
Wanneer je 2 of 3 dimmetjes hebt geinstalleerd kun je proberen welke er stuk is
Je haalt er dan om de beurt een weg, en draait de test todat je de eerste error ziet. dat is de kapotte.
Anders ff naar de winkel. geheugenprijzen vallen gelukkig mee.
Denk aan statische elektriciteit. raak even cv buis aan of gebruik een speciaal polsbandje, wanneer je aan het werk gaat.
suc6
mvg leo
 
Laatst bewerkt:
goedemorgen
Errors moet 0 zijn, dat is niet bepaald het geval :shocked:
Duidelijke zaak
Wanneer je 2 of 3 dimmetjes hebt geinstalleerd kun je proberen welke er stuk is
Je haalt er dan om de beurt een weg, en draait de test todat je de eerste error ziet. dat is de kapotte.
Anders ff naar de winkel. geheugenprijzen vallen gelukkig mee.
Denk aan statische elektriciteit. raak even cv buis aan of gebruik een speciaal polsbandje, wanneer je aan het werk gaat.
suc6
mvg leo

Dimmetjes? Dat zijn de geheugenlatjes of wat?:eek:

greetz
 
Dit is het resultaat van geheugenlatje 1 van vanacht.... Zie je hier iets op? En waar moet je juist op letten???


DSCF0256.jpg
 
Je mag geen ERRORS zien
Dat staat rechts op een derde van boven vermeld.
Die rode vermeldingen duiden daar op.
Deze testuitslag geeft een hardware fout weer..
Nu is het zo dat de cpu en het moederbord ahw ook meegetest worden.
Wanneer de andere bankjes ook errors vertonen is het mogelijk dat de fout daar ligt.
Wanneer de andere bankjes goed zijn, is dit bankje defect.
Je hoeft maar te testen tot je de eerste errors ziet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan