capture met magix video de luxe??

Status
Niet open voor verdere reacties.

weinberg7

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2005
Berichten
321
Hoi all,
ik heb magix video de luxe 2007 op mijn pc staan maar hoe zet ik een filmpje van mijn camcorder naar de computer?
Heb dv-out met firewire aansluiting.
Heb xp-pro met sp2.
Als ik de camera aansluit kan ik kiezen tussen movie maker en paar anderen maar als ik kies voor magix krijg ik een venster voor op te nemen maar ik moet capturen en die kan ik niet vinden.
Weet iemand wat ik moet doen?

Kun je dat in beknopte uitleg uitleggen svp?

dank alvast!

gr...
M@rio
 
Laatst bewerkt:
Beste Mario,

Videodeluxe bestaat uit 3 elementen: opnemen, bewerken en branden. In de optie "opnemen" kun je kiezen uit analoog en digitaal. Kies dan voor digitaal en je camera zou direct herkend moeten worden en bestuurbaar moeten worden via dit opnamevenster. Daarna op de opnameknop drukken en de rest gaat vanzelf. Succes!
 
Harstikke bedankt.
Het is gelukt.Je moet wel zorgen dat je camcorder op de play modus staat en niet op opnemen.

Ik kan weer verder.

Thnxx!

gr...
M@rio
 
magix

Beste Mario.
Waar je ook op moet letten,je moet eerst de verbinding naar je pc maken,dan de pc aan ,dan je camera aanzetten in de play stand. De camera mag niet eerder aangezet worden.

Groetjes,
Bart.:evil:
 
help

Ben voor 1e x ingelogd. 1e probleem is al : hoe stel ik een vraag in de goede rubriek.
mijn feitelijke vraag is de volgende:
Heb:
1. analoge camera Sony CCD-TRV 238E Pal
2. Nieuwe software gekocht: Magix video de luxe 2008
3. Notebook Toshiba Satellite M70

Wil graag analoge films monteren. Voordat ik Magix installeer, wil ik eerst weten hoe ik de films op de notebook krijg. wat voor soort kabel heb ik nodig.
Info over notebook: heeft i-linkpoort IEEE 1394 (geen kabels bijgeleverd)
Info over camera: heeft 1 kabel met aan een zijde voor AV-out een pin-verbinding, aan andere zijde zitten 2 bananenstekkers (?) geel+zwart.

graag hulp. Hou het eenvoudig svp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan