wel beeld geen geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

dekleinewitte

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2002
Berichten
552
Ik neem mijn videofilms op met het prog powercinema om deze daarna op DVD te zetten.
Tot op heden lukt dit perfect.Nu heb ik echter 2 videofilms gekregen van een vriend om deze op DVD te zetten.Als ik deze in mijn videorecorder steek en sluit deze aan op mijn PC heb ik wel beeld maar geen geluid.Steek ik een videofilm van mij zelf in de videorecorder dan heb ik beeld en geluid.Als ik de videorecorder gewoon op mijn TV aansluit speeld ook de film waar ik geen geluid uit kreeg perfect met geluid.Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?alvast bedankt
 
Zijn de instellingen van de programma nog goed? en zijn de kabels niet misschien een beetje los geschoten?
 
dat is dus wat ik niet begrijp.De instellingen staan goed en de kabels zitten ook vast want als ik een band van mij neem gaat alles perfect en met de 2 banden van mijn vriend lijkt het of er geen klank opstaat.toch is er niets mis met de band want via de TV staat het geluis er wel op.Ik snap dit dus helemaal niet.Het lijkt wel of de klank op een apart spoor staat wat de pc niet kan zien maar dat heb ik nog nooit gehoord
 
Download en installeer het AC3 Filter, misschien staat die decoder wel op de PC van je vriend, maar niet op die van jou.
 
Laatst bewerkt:
Boeing 737 ik denk niet dat het hier over een decoder gaat aangezien de videoband met een gewone video is opgenomen.mijn vriend heeft zelfs geen pc.maar hoe is het mogelijk dat ik op mijn pcde meeste videobanden perfect afspeel en dat ik bij deze enkel beeld krijg.op de gewone TV heb ik ook bij deze 2 banden beeld en geluid.
 
Ik gebruik het prog power-cinema maar als normaal iedere videoband goed afspeeld kan ik toch geen codecs of dergelijke missen.Ik heb de site en de vraag met antwoord bekeken maar vind hier geen gepaste oplossing.men spreekt hier voornamelijk over power-dvd6 maar dat gebruik ik niet.
 
In een video-opnameapparaat worden beeld en geluid in een bepaald format opgeslagen. Jouw vriend stuurt jou videobanden die in een ander opname-apparaat zijn opgeslagen dan het jouwe. Het gaat om die twee banden, dat je op je PC geen geluid hoort bij het afspelen, Misschien kan jouw PC het geluidspoor van de videobanden van je vriend niet goed "vertalen". Daarom adviseerde ik het AC3-filter te installeren. Daarmee worden veel geluidsproblemen in de Video en DVD omgeving opgelost. Niet altijd, maar vaak.

Die vraag op de supportsite ging over PowerCinema, PowerDVD 6 wordt slechts in een "tussen haakjes" genoemd. Zo als het er nu voor staat zou ik niet weten, wat ik je nog kan adviseren.
 
Wel een raar verhaal, enige wat ik kan bedenken dat er geen decoder voor digitaal geluid op de capture kaart zit, of juist andersom, geen verwerking van een analoog signaal, maar dat lijkt mij sterk.

Lees er hier meer over.

Hoe laat je het audiosignaal in je PC komen?
 
Ik heb de AC3 filter geinstaleerd maar dat blijkt ook niet te gaan.Lange pier ik heb een pc van aldi en daar zit een videokaart in met aansluiting aan de front.dat zijn de 3 stekkers:geel voor beeld en rood en wit voor de audio kanalen.Ik ben aan het einde van mijn zoektocht.Als jullie nog een voorstel hebben laat maar komen maar anders zoekt mijn vriend het zelf maar uit,ik kan niet blijven mijn energie er in stoppen.
 
Je zou kunnen proberen dat geluidssignaal via de line in van de geluidskaart te laten lopen, alleen zul je die dan wel als bron moeten kunnen selecteren naast het inkomend videosignaal.

Overigens zou het nog steeds een codecprobleem kunnen zijn, alhoewel alle ingangen met een wav signaal om kunnen gaan.

Je zou met het K-Lite Mega Codec Pack alle audiocodecs kunnen installeren, weet je zeker dat het daar niet aan ligt, mocht het nog niet werken.

Maare, mijn ideeën zijn ook op, het blijft weird.
 
Ik heb het opgegeven.wat ik ook probeer het blijkt niet te lukken.mijn vriend zal het probleem zelf moeten oplossen.al mijn videobanden en ook die van mijn dochters en andere vrienden gaan zonder problemen dus vraag ik mij af hoe hij dit heeft klaar gespeeld.
de vraag krijgt dus status opgelost omdat ik er niet langer naar zoek.toch iedereen bedankt voor de hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan