Verbinding enorm traag (Casema kabel)

Status
Niet open voor verdere reacties.

eSteR

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2003
Berichten
22
Ik ondervind sinds een aantal dagen dat mijn verbinding echt enorm traag is, verschillende speedtesten komt ie niet of nauwelijks doorheen en als het al lukt met erg slechte resultaten, opnieuw opstarten van (motorola) modem en/of PC haalt ook niets uit.

Ik heb zojuist met Casema gebeld maar die zeggen dat het aan mijn systeem moet liggen omdat er met het modem niets mis is. Ik heb daarop verschillende stadia van systeemherstel gedaan om te kijken of dat hielp (nee dus), mijn virusscanner gedeinstalleerd (AVG Free) en zelfs een gloednieuwe netwerkkabel aangesloten omdat ik vond dat de andere door de hond was aangevreten, zelfs dat hielp niet.

Ik ben echt ten einde raad, heb alles geprobeerd maar de trage verbinding blijft. Ook mijn telefoonlijn (heb ook Casema telefonie die dus over dezelfde verbinding loopt) hapert verschrikkelijk maar volgens Casema zelf staat dat los van de trage internet verbinding.

Wat me trouwens zojuist is opgevallen is dat als ik mijn netwerkverbinding aanklik de twee computertjes die je dan ziet min of meer knipperen. Bij verbinding zijn ze blauw en bij geen verbinding grijs, en dat wisselt dus heel erg, om de paar seconden worden ze weer grijs, dan weer blauw and so on, lijkt me dat dat ook niet helemaal is zoals het hoort.

Hoop echt dat iemand me hier kan helpen, weet niet meer wat ik moet doen.
Ik werk met Windows XP Home, gebruik Internet Explorer 7 en heb een P3 systeem van Medion.

Groetjes en alvast bedankt
Estrella
 
al een adware scanner laten draaien of virusscanner? misschien draait er wel spam of virussen op de achtergrond, dat vreet veel bandbreedte. dat was een van de redenen dat ik me pc geformateerd heb en een degelijke virusscanner aangeschaft.

ik zelf heb tele2 of versatel w/e dat is ook rete slecht maar na de formatatie liep hij weer normaal.

zou eerste adaware scanner of virusscanner doen
modem resetten
miss systeemherstel
maar bij mij werkte formateren heel goed, maar dat zou ik niet als eerste doen.
 
Ik heb zoals ik al schreef een virusscanner, AVG Free, Adaware heb ik niet
Systeemherstel ook al gedaan, naar verschillende stadia, geen resultaat
Ik heb er ook al over gedacht om Windows opnieuw te installeren maar dat is zo'n rutklus, daar heb ik eigenlijk niet zo'n trek in :)
Er draaien overigens geen 'verdachte' processen ofzo, heb ik al naar gekeken.
Net weer casema aan de lijn gehad en vanalles geprobeerd maar nog steeds geen resultaat, ze sturen me nu een nieuwe splitter toe in de hoop dat dat iets uithaalt
 
als die lampjes spreingen van groen naar grijs dan zoekt hij steeds opnieuw verbinding. modem resetten dan al geprobeerd

PS. soms lees ik eroverheen wat je typt dus zeg ik het dubbel, beetje lui:p:eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan