Licentie geldig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bas12345

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2007
Berichten
196
Hallo,

Voor 1 jaar terug heb ik een Standaart compaq PC gekocht met een Licentie van XP MCE... Nu verkoop ik de pc in onderdelen en bouw ik m'n eigen... kan ik deze licentie op mijn nieuwe computer gebruiken... of als ik de kast + het mobo + de HDD samen verkoop is de licentie dan nog geldig?
 
Als je hem van de schijf verwijderd, ja, als het is geen OEM versie is ( wat ook niet een probleem hoeft te wezen ).
 
Hallo,

Voor 1 jaar terug heb ik een Standaart compaq PC gekocht met een Licentie van XP MCE... Nu verkoop ik de pc in onderdelen en bouw ik m'n eigen... kan ik deze licentie op mijn nieuwe computer gebruiken... of als ik de kast + het mobo + de HDD samen verkoop is de licentie dan nog geldig?
Hoi ik ben het niet met lange pier eens deze keer het licht aan je licentie maar normaal gesproken moet je gewoon een niewe cd hebben ook als je HD,mobo er mee stopt.,kapot is maar dit is volgens de letter de praktijk is heel anders
Er zijn legio mogelijkheden om je nr toch te gebruiken je moet het gewoon proberen en is hij 1x gebruikt en je moet valideren en bellen dan hou je je van de domme,dan zeg je mijn HD liep vast wanneer je nr echt 1x gebruikt is valideren ze hem heus wel ik zelf heb een cd wel eens 5x gebruikt voor ik gezeur kreeg.Ik weet echt niet hoe microsoft het bij houdt mijn ervaring is dat hij het wel meerdere keren doet.OEM kan je dacht ik 3x gebruiken

Ps waarom hou je je HD niet met windows erop,dan kan je eerst je windows over zetten en daarna altyd nog je HD verkopen.
 
Laatst bewerkt:
En ik ben het niet eens met @nixs, een OEM licentie wordt geleverd bij een PC, en is alleen voor die PC, die kun je mee verkopen, vaak staat die alleen op de schijf en heb je er geen CD bij gekregen, een retail versie is van jou, daar heb je dus een CD van die je op elke computer kunt installeren, daar je maar 1 licentie hebt, is die dus voor 1 computer, ongeacht welke.

Indien je die OEM dus van die schijf afhaald, gekopieërd of niet op de nieuwe, dien je die opnoeuw aan te melden en zal Microsoft die uit coulance wel accepteren, maar dat hoeven ze niet.

De nieuwe eigenaar van die schijf kan er dus geen gebruik van maken, of je verkoopt ook die licentie, dan wel, en neemt zelf een nieuwe, wat ook kan.
 
En ik ben het niet eens met @nixs, een OEM licentie wordt geleverd bij een PC, en is alleen voor die PC, die kun je mee verkopen, vaak staat die alleen op de schijf en heb je er geen CD bij gekregen, een retail versie is van jou, daar heb je dus een CD van die je op elke computer kunt installeren, daar je maar 1 licentie hebt, is die dus voor 1 computer, ongeacht welke.

Indien je die OEM dus van die schijf afhaald, gekopieërd of niet op de nieuwe, dien je die opnoeuw aan te melden en zal Microsoft die uit coulance wel accepteren, maar dat hoeven ze niet.

De nieuwe eigenaar van die schijf kan er dus geen gebruik van maken, of je verkoopt ook die licentie, dan wel, en neemt zelf een nieuwe, wat ook kan.
Hoi Lange.....
Het klopt wel als jij zegt een oem hoort alleen bij de geleverde pc maar het blijft hetzelfde ook al heb je een licentie die is ook maar voor 1 pc.
Ik wil hier geen ja/nee spelletje van maken ongeacht welke cd je hebt het is altyd de moeite waard dat als je moet bellen naar microsoft dat ook te doen en je van de domme te houden het is idd zo dat het aan de coulance ligt van de medewerker of hij hem valideerd.
Ook al heb je een kapot mobo dan zijn ze met OEM niet verplicht je werderom te valideren
Dat is hoe ik het begrijp en hoe ik cd`s heb kunnen valideren die al meerdere malen waren gebruikt groetjes Nixs
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan