Verkeerde verhouding muziek met vocaal in xvid (ac3?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

SlappeJanus

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 sep 2007
Berichten
4
Mijn probleem is dat als ik een .avi bestand afspeel , bij sommige (wat me opvalt vaak ac3) de muziek heel hard is en de gesprekken nauwelijks te verstaan . Ik gebruik kazaa-lite mega codec pack , daar doet alles het wel mee , maar er moet toch wel een manier zijn om dat op te lossen. Ik las ook ergens dat ac3 over ruisonderdrukking beschikt en dat het mogelijk is , achtergrond geluiden weg te "faden" . Dat zou wel verklaren waarom de gesprekken weggedrukt worden.
Wie weet hoe ik dit moet oplossen? (andere codec of andere instellingen ofzo?)
 
AC3 is een DVD codec, meestal is de audio in AVI's, dus DivX, Xvid en wat nog meer, mpeg1, pcm, etc.

Kijk eerst eens met Gspot, wat ook in het K-Lite Mega Codec Pack zit, welke audiocodec er is gebruikt.
 
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij kan je met het programma besweet(zoeken op www.doom9.nl) de ac3 codec opsplitsen in wav files per kanaal.
dan kan je met een externe wav editor de volumes per kanaal afzonderlijk aanpassen en in besweet weer samenvoegen tot ac3, ben er alleen niet zeker van of de synchronitijd gewaarborgd blijft.
 
het zijn dvdrips in de nfo staat al meestal wat voor codes het gebruikt , maar zal wel een paar door g-spot halen ,
1ste 0x2000 (Dolby AC3) AC3 48000Hz 384 kb/s tot , 6 chnls (3/2 .1)
2de 0x2000 (Dolby AC3) AC3 48000Hz 448 kb/s tot , 6 chnls (3/2 .1)
3de 0x2000 (Dolby AC3) AC3 48000Hz 384 kb/s tot , 6 chnls (3/2 .1)
deze werken niet goed

heb ook maar gelijk andere die het wel goed doen erdoor heen gehaald, opvallende was dat een andere met ac3 het wel goed doet maar dat het maar een stereo en geen 6kanaals is

1ste 0x2000 (Dolby AC3) AC3 48000Hz 192 kb/s tot , stereo (2/0)
2de 0x0055 MPEG-1 Layer 3 48000Hz 113 kb/s tot , Joint Stereo LAME3.97b
3de 0x0055 MPEG-2 Layer 3 24000Hz 48 kb/s tot , Joint Stereo
4de 0x2000 (Dolby AC3) AC3 48000Hz 192 kb/s tot , stereo (2/0)

deze werken allemaal wel goed
 
Gebruik eens dat Codec Tweak Tooltje van dat codec pack, en schakel alles in van die AC3.

Overigens kun je die AC3 codec ook nog eens configureren.
 
heb met die codec tweak tool , 5.1channel naar stereo gezet (aangezien ac3 stereo wel normaal werkte , en op me pc is in ieder geval het geluid normaal , zal ff 2 cdtjes branden kijken of het op me divx-speler ook goed werkt (verwacht dat zowel stereo als 6 kanaals moet werken , aangezien ik wel dolby surround op me tv heb )
In ieder geval bedankt voor de hulp , wist wel dat het is simpels moet zijn , maar om er echt naar te moeten zoeken had ik ook weinig zin in , heb ook nogsteeds griep , en vandaar dat ik nu wat meer dvdtjes kijk , en zodoende bij mijn probleempje kwam :)
 
mhm bij nader inzien heeft het weinig zin om 2 cdtjes te branden , het geluid in de avi is gewoon 6 kanaals. Door die Codec Tweak tool , heb ik natuurlijk alleen veranderd hoe mijn pc hem interperteert , niet mijn divx-speler . Zal alleen wel ff kijken wat er gebeurd als ik me tv op stereo zet , of het dan wel automatisch op stereo wordt gezet . Mhm ja op me divx-speler blijft het geluid zowel op 5,1 als op stereo goed
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan