Een paar vraagjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaikelD

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2007
Berichten
238
Hallo allemaal,

Heb een paar vraagjes m.b.t. DivX/XviD ik download heel erg veel films, maar nu komen er steeds meer zogenaamde HDRips uit meestal staat er in de naam dan achter X264 ofzoiets. Nu is mijn vraag, heeft het nu om die films dan te downloaden? Meestal kijk ik de films op mijn laptop met Nederlandse Ondertitels en als het hele goede films betreft brand ik ze op DVD om op mijn DVD speler of XBOX360 te bekijken. Maar voordat ik zulke bestanden ga downloaden zou ik graag weten of het dus zin heeft om die te downloaden. Daarnaast draai ik op Windows Vista en vroeg ik me af welke codecs ik het beste kan installeren of welke Codec-Pack ik het beste kan gebruiken? En als laatste vraag, welke software is op dit moment het beste om qua beeld en geluid de films het beste te gebruiken op mijn laptop en het liefst eentje die ondersteuning bied voor Ondertitels.

Dat waren ze, ik weet het is een hele tekst, maar ik hoop toch dat iemand me hiermee zou kunnen helpen?

Groetjes Maikel
 
1. Tja, ik weet niet of de HD films mooier zijn op jouw laptop/tv dan gewone films. Volgens mij heeft het alleen zin als je een HD tv hebt, dan kun je er goed gebruik van maken.

2. Download K-lite codec pack. Een verzamling van codecs, de meeste die je nodig hebt zitten erin.

3. Windows media player ondersteunt ondertitels. gewoon het .srt bestand (ondertitels) precies hetzelfde noemen en je hebt ondertitels. Of je ze ook met ondertitels kan branden met WMP, dat weet ik niet.
 
Laatst bewerkt:
Dan hebben het nog niet eens over het geluid gehad b.v. dts en over muziek 5.1. gehad.
zie computerwoordenboek.

DTS
Digital Theater Systems
Digitale compressiemethode voor meerkanaalsaudio. Komt in de basis overeen met Dolby Digital. Meestal wordt ook gebruikt gemaakt van 5.1 kanalen, alleen het verschil met Dolby Digital is dat de compressie van het geluid minder drastisch is. Dolby Digital's AC-3 compressie comprimeert het geluid maar liefst vier keer zoveel als het compressie-systeem van DTS. Het resultaat is dat DTS een beter dynamisch bereik en een betere geluidskwaliteit ten gehore kan brengen.
 
Laatst bewerkt:
ivm met x264, neem eens een kijkje op volgende link:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1226044

Er bestaat van vista zelf ook een codec pack: vista codec pack

Ik gebruik GOMplayer, heel tevreden over: allerlei instellingen mogelijk in verband met verschillende weergaven van videobestanden naar monitor/tv/... , ook ondersteuning voor ondertitels al heb ik vernomen dat bij het afspelen van dvd's, maar dan ook enkel bij het afspelen van dvd's, de ondertitels wel eens problemen durven geven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan