Cubase 4

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank Faas

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 sep 2007
Berichten
3
Weet iemand hoe het komt dat wanneer ik een instrumenten track of een miditrack invoeg,dat ik maar één keer een vst klank kan spelen via mijn keyboard , en wanneer ik een andere klank uit de vst of midi wil spelen , hij alleen maar een fractie van een seconde loopt en daarna geen klank meer produceert , ook geen gegevens .Ik ben net voor het eerst aan het werken met cubase 4 .dus moet nog alles leren uit de handleidingen kon ik niet uithalen wat er verkeerd gaat ,

graag hulp !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:eek::eek::eek:
 
Laatst bewerkt:
Welke versie van Windows gebruik je? Waaruit bestaat je audio-systeem van je PC? Ik bedoel, heb je een onboard soundchip of werk je met een of meer PCI-geluidskaarten? Op welke manier heb je de synthesizer aangesloten op je PC?
 
Ik heb een nieuwe intel 2,8 ghz proccessor op windows xp een eterne geluidskaart een edirol a 77 , dus wat dat betreft heb ik vooruit gedacht .
Heb ontdekt dat ik , wanneer ik het programma afsluit en safe, daarna weer opstart ik weer een werkende instrumenten track kan toevoegen, als ik daarna weer een nieuwe track wil maken lukt dat weer niet , afsluiten opslaan opnieuw opstarten dan weer wel, dus heel omslachtig als het zo moet .Ik heb deze versie vers uit de winkel ( feedback in Eindhoven ) dus volstrekt legaal ..

groetjes
Frank
 
Laatst bewerkt:
Alesis 24 hdd sync met cubase

Ik heb een midiman synchronizer om een alesis 24 hdd te syncen met cubase.
alles wat ik tot nog toe probeerde doet niets.Ik heb een edirol a 66 als externe geluidskaart. weet iemand raad ??? Of heeft het zelf aan den lijve ondervonden ???
 
Vst intrumenten gebruiken een hele hoop prcessorkracht en RAM geheugen.
Hoeveel Mb RAM heb je erin zitten?

PS: Ik werk al jaren met Cubase SX3, Cubase 4 ken ik nog niet.
 
Wanneer je 1 track hebt ingespeeld, maakt die gebruik van midi kanaal 1.
Wanneer je dan een nieuwe track inspeeld, maakt die gebruik van kanaal 2.
Je midi output van track 1 correspondeert met met het VST instrument naar keuze.
Dat geldt ook voor 2 et cetera
 
Heb al je vragen nog eens goed door gelezen, maar wanneer je zo weinig van Cubase4 weet, snap ik niet hoe je dan al die apparatuur durft aan te schaffen en daar zo maar even mee aan de slag denkt te gaan.
Het syncen van een HD multitrack kan wel, maar vergt erg veel van je ASIO drivers.
Je midiclock.
Je moet weten wat je doet.
Wanneer ik jouw set up zo lees, zou ook ik nog wel even bezig zijn om dat aan de praat te krijgen.
Wat wil je er precies mee gaan doen?
Er zijn erg goede instructie DVD's op de markt.
Aan te schaffen bij dezelfde winkel waar je Cubase4 vandaan hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan