Korrelig en groen beeld na opnemen vanaf dv camcorder

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maarten-square

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2006
Berichten
28
Beste,

Wat ik ook probeer het opnemen van een bandje op mijn computer wil niet lukken. Als ik op de camera kijk ziet alles er goed uit maar zodra ik het bandje op de computer opneem en dan bekijk heb ik een heel raar beeld. Het is groenig, blokkerig en heel raar. Zowel met Sony Vegas, als met Magix Deluxe als met windows movie maker. Het is net een nieuwe pc dus ik denk dat het misschien iets met codecs oid te maken heeft. K-lite codec pack is wel geinstalleerd en alle drivers zijn up to date. Hoe los ik dit op?
Maarten
 
Ik neem het op via firewire (losse kaart). Het rare is dat ik heel af en toe (door de avi bestanden af te spelen met media player classic, wordt bijgeleverd met K-lite codec pack, ik wel gewoon beeld krijg. Maar in de bewerkingsprogramma's niet.
Maarten
 
Via firewire zou meteen goed moeten werken. Vreemd is wel dat je hetzelde probleem met meerdere videobewerkingsprogramma's hebt.
Daarom duidt het er bijna op dat deze firewirekaart niet goed werkt.

Misschien bestaat er een firmware update voor de kaart ?
 
Probleem zat hem in de codecs, en na het verwijderen van de codecs zat het probleem hem in het nog steeds verwijzen naar die codecs vanuit de programma's. Probleem is dus opgelost! Bedankt voor het meedenken!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan