probleempje met audacity

Status
Niet open voor verdere reacties.

djmasterrobbie

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2007
Berichten
49
heey

als ik op de opnameknop van audacity druk om bijv spraak op te nemen geeft ie aan: fout bij het openen van geluidsapparaat controleer de ingangsinstellingen van het apperaat en de sample frequentie van het project.ik heb alles gecontroleerd maar hij blijft de foutmelding geven
wie kan me helpen ??

groeten roberto
 
Ga in Audacity via Bewerken naar Voorkeuren. Begin bij het tabblad Audio I/O. Selecteer daar de juiste ingang van je geluidkaart onder Opnemen. Ga naar het tabblad Kwaliteit en kijk of de Standaard samplefrequentie op 44.100 Hz staat en Standaard sampleformaat op 16-bit. Voor je opnames ben je nu klaar, maar bekijk voor de grap ook de andere tabbladen, dan weet je voortaan wat je nog meer kunt instellen.

NB: voor wat achtergrondinformatie deze beschrijving.
 
Laatst bewerkt:
hij blijft de foutmelding geven als ik alles ingesteld heb zoals jij zei:S:S:S
 
Laatst bewerkt:
Dubbelklik op het luidsprekericoontje rechtsonder in het Systeemvak van je Taakbalk. Ga via Opties, Eigenschappen naar Opnemen. Selecteer daarvoor zonodig naast Mixerapparaat de juiste ingang van je geluidskaart. Zet een vinkje voor Microfoon, klik OK. Je ziet nu één paneeltje van je Volumeregeling. Zet hier ook een vinkje, maar dan voor het woord Selecteren. Klik als dat ook zichtbaar op Geavanceerd en zet in het vervolgscherm een vinkje voor Een microfoonversterking. Zet het schuifje omhoog (in het begin niet te hoog, uitproberen).
 
Als je een monomicrofoon hebt, moet je de instellingen kiezen in Audacity in plaatje 1.

Kijk ook op tabblad Spraak van Eigenschappen voor geluiden en audioapparaten, plaatje 2.
(Doe ook de Hardwaretest.)
.
 

Bijlagen

  • AudaMic.jpg
    AudaMic.jpg
    95,1 KB · Weergaven: 749
  • AudioSpraak.jpg
    AudioSpraak.jpg
    33,8 KB · Weergaven: 606
Laatst bewerkt:
de hardware test zegt dat als ik een voice chat zal gebruiken dat ik anderen wel kan horen maar dat ze mij niet horen
neem contact op met uw leverancier
 
Dat betekent dat je microfoon niet goed functioneert. Welke microfoon gebruik je, en in welke ingang van je PC heb je hem gestoken, toch in de roze ingang?
 
ik heb m inderdaat in de roze ingang voor in mijn pc zitten
de mic is een heel goedkoop ding met zoon koptelefoon er ook aan
 
Mmm...veel software bij de drivers voor de geluidskaart hebben nog een apart control panel, bijvoorbeeld Realtek HD Audio. In zo'n control panel moet je dan opgeven of je een opnameapparaat in de "rear" van je PC of in het "front" wilt gaan gebruiken. Kun je dat eens nakijken?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan